S blížiacou sa novou a prísnejšou emisnou normou Euro 7 to majú mnohé modely v ponukách značiek nahnuté. Úpravy a podmienky, ktoré budú musieť výrobcovia splniť, totiž môžu najmä menšie vozidlá z portfólií predražiť až na takú úroveň, ktorá nebude pre zákazníkov akceptovateľná. Výsledok? Z predaja by ich automobilky stiahli.
Začiatkom roka o takomto scenári hovorila aj mladoboleslavská Škoda Auto, ktorej by prísna norma Euro 7 mohla stopnúť výrobu a homologizáciu malých modelov ako Fabia, Scala či Kamiq. Vlani Škoda dodala zákazníkom 96 300 vozidiel Kamiq, 39 500 kusov modelu Scala a 92 700 kusov ikonických Fabií. Tieto vozidlá tvorili dokopy 31 percent celkových predajov značky.
Škoda už skôr oznámila, že zavedenie normy predraží najmä menšie vyrábané vozidlá a stanú sa tak nepredajné. Cena malých modelov by začínala na úrovni takmer 20-tisíc eur, čo je už podľa zástupcov automobilky pre zákazníkov neprijateľné.
Znenie normy sa napokon upravovalo a má byť na základe mnohých „protestov“ politikov i zástupcov automobiliek jemnejšie, ako vo výsledku ovplyvní trh a ponuky značiek je však stále otázne. Ešte pred príchodom normy Euro 7 stihol český výrobca dopriať modelom Scala a Kamiq retuš s vylepšenými detailmi, no a teraz k tomu pridáva ešte aj špičkovú športovo orientovanú výbavu Monte Carlo. Na koľko vás dvojica štýloviek vyjde na Slovensku?
Zostáva vám 73% na dočítanie.