Pre zarytých fanúšikov automobilov a ich úprav nie je výmena motora žiadnou novinkou. Často ide o vyhľadávaný spôsob, akým si majitelia plánujú zvýšiť výkon vozidla, či už ide o súťažné účely alebo realizujú prestavbu „slabšej verzie“ na jej výkonnejšieho súrodenca. Ak však dôjde k výmene motora u ikonického športovo orientovaného sedanu BMW M5 generácie E39, je to už samé o sebe zaujímavé. Model zrejme aspoň skôr narodeným netreba podrobnejšie predstavovať.
Pre ostatných však v skratke dodávame, že BMW E39 je štvrtá generácia radu manažérskych vozidiel BMW radu 5, ktorá sa vyrábala v rokoch 1995 až 2004. Na trh bola uvedená v karosárskom vyhotovení sedan, pričom karoséria kombi (predávaná pod označením „Touring“) prišla v roku 1996. Generácia E39 bola nahradená radom E60 v roku 2003, hoci praktickejšie orientovaný kombík zostal vo výrobe až do roku 2004. Na absolútnej špičke vtedajšej ponuky stál potom vysokovýkonný variant sedanu s označením E39 M5, ktorý bol predstavený svetu v roku 1998 a poháňal ho dnes už legendárny 4,9-litrový motor V8.
Išlo vtedy o vôbec prvý model BMW M5, ktorému pod kapotou pracoval agregát V8. Predchádzajúce dve generácie M5 totiž poháňal benzínový šesťvalec. Aktuálne takýto osemvalcový kúsok v dobrom stave stúpa na cene a zberatelia sa nehanba zaplatiť aj desiatky tisíc eur za získanie čo najpôvodnejšej M5 E39 do svojho vlastníctva. Jeden model sa teraz objavil na predaj – kvôli zaujímavej histórii, spájanej s Ferdinandom Piëchom, a unikátnemu klenotu pod kapotou však bude cenou siahať mimoriadne vysoko. Zálusk dokonca môžu mať i Volkswagen či samotné BMW. Prečo?
Zostáva vám 61% na dočítanie.