Je to situácia, ktorú si žiadny motorista nepraje, avšak vyhnúť sa jej je priam nereálne. Dostať defekt totiž znamená nielen časovú stratu na ceste do cieľa, ale môže predstavovať taktiež nebezpečenstvo – najmä v prípade, že k náhlej strate tlaku v pneumatike dôjde na diaľnici pri vysokej rýchlosti.
Vo všeobecnosti platí, že v tom lepšom prípade sa defekt vyrieši náhradným kolesom uloženým v batožinovom priestore alebo namontovaným zo spodnej časti vozidla a následne je nutné vyriešiť opravu deravej pneumatiky v pneuservise. Ak zistíte, že k úniku vzduchu z pneumatiky došlo napríklad na parkovisku, samotný plášť nemusí byť významne poškodený a bude stačiť výmena za rezervu a následne oprava v pneuservise.
Rovnako môže ísť len o únik vzduchu cez poškodený ventil alebo popri hrane disku. Kvôli šetreniu miesta a hmotnosti dnes dokonca v autách nájdete zväčša iba sadu na opravu, teda malý kompresor a špeciálnu tekutinu, ktorá by mala netesnosti v pneumatiky dočasne vyplniť. V tom horšom však môže dôjsť po „narazení na klinec“ aj ku kompletnému poškodeniu pneumatiky, ktorá sa už opraviť jednoducho nebude dať.
Totožný scenár sa môže zopakovať, ak na vypustenej pneumatiky bude vozidlo stáť dlho alebo na nej budete pokračovať v jazde. Výnimkou sú jedine pneumatiky typu runflat, ktoré majú spevnenú bočnicu a sú navrhnuté aj pre núdzový dojazd do servisu pri zníženej rýchlosti. Michelin však pracuje aj na úplne inej možnosti, ktorá teraz smeruje už aj na európske cesty. Ide o bezvzduchové pneumatiky Uptis, u ktorých riziko defektu neexistuje.
Zostáva vám 61% na dočítanie.