Diaľnice sú užitočnou súčasťou dopravnej siete na Slovensku i v zahraničí, pričom vodičom umožňujú rýchle presuny medzi jednotlivými časťami krajiny. A hoci sa tu jazdí významne vyššou maximálnou rýchlosťou než na okresných cestách, stále sú diaľnice a rýchlocesty bezpečnejšou voľbou pre dopravu i plynulosť cestnej premávky.
Je však nutné dodržiavať prísne pravidlá a maximalizovať sústredenie – pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu je totiž úsek, ktorý vodič v iba „pár sekundovej nepozornosti“ z dôvodu ladenie rádia alebo nezákonnej práce s mobilným telefónom prejde, aj niekoľko stoviek metrov. A to môže končiť tragicky pre posádku i okolitých účastníkov premávky. A to napríklad aj pracovníkov Národnej diaľničnej spoločnosti.
V roku 2023 plánuje realizovať NDS opravy a údržbu 10 mostov v celkových plánovaných nákladoch 21 miliónov eur. Ďalej sú realizované výmeny a opravy mostných záverov, významné sú taktiež stavebné opravy a údržba vozoviek. Zlepšiť má stav 70 kilometrov vozoviek diaľnic a rýchlociest, na opravy a údržbu vozoviek pritom vyčlení takmer sedem miliónov eur a okrem toho zrealizujeme aj údržbu 400 kilometrov vodorovného dopravného značenia.
Práce pritom na prevádzkovaných úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest vykonáva už aj v nočných hodinách, avšak čoraz častejšie sa stáva, že vodiči ignorujú zníženú rýchlosť a ohrozujú pracovníkov spoločnosti pri výkone svojej práce. Nielen na Slovensku. Za posledných šesť mesiacov sa však u nás už takmer 20-krát stalo, že motorista alebo kamionista narazil do mechanizmu NDS, zásahového vozidla, Diaľničnej patroly alebo pracoviska, kde pracovali diaľničiari. A to sa má zmeniť.
Zostáva vám 65% na dočítanie.