V automobilovom svete sú rôzne významné míľniky a každá značka má taktiež niekoľko tých svojich, na ktoré je právom pyšná. V prípade japonskej prémiovej automobilky Lexus je to napríklad príchod modelu LS, ktorý predstavoval absolútny začiatok písania bohatej histórie dnes už svetoznámeho výrobcu mimoriadne kvalitných a spoľahlivých vozidiel. A hoci v Európe nedosiahlo „LS-ko“ kvôli nulovej histórii zásadné úspechy, v takej Amerike sa stalo hviezdou a dovtedajší chýbajúci rodokmeň tamojších zákazníkov zásadne nezaujímal. Dokonca model zatienil konkurenciu z radov BMW alebo Mercedesu.
Lexus LS bol teda prvým členom portfólia novej značky Lexus a stal sa aj jej najdlhšie vyrábaným automobilom, pričom na trh prišiel v roku 1989, predstavený v slávnostnej premiére na autosalóne v Detroite ako luxusný japonský sedan. Celosvetovo sa z modelu LS predalo takmer 900-tisíc kusov, príbeh modelu sa však začal písať ešte takmer pred 40 rokmi. Na vývoj sa dokonca vyčlenila jedna miliarda dolárov, čo predstavovalo dovtedy najväčší rozpočet v histórii automobilového priemyslu.
Celkovo sa projektu zúčastnilo 1 400 inžinierov, 60 dizajnérov, 2 300 technikov a 200 podporných pracovníkov. Vznikla úplne nová výrobná linka, na ktorej pracovali prvé roboty na svete využívajúce technológiu laserového zvárania. Vozidlo malo poskytnúť vodičovi a cestujúcim absolútny komfort a ticho. A rovnako tak mimoriadnu kvalitu vypracovania, na ktorú sa ostatní konkurenti nechytali. Zatiaľ najluxusnejšia Toyota si vo výsledku zaslúžila i samostatnú značku – Lexus a model označenie LS.
Zostáva vám 81% na dočítanie.