Bugatti Veyron nie je potrebné nijako špeciálne predstavovať. Jedno z troch najrýchlejších áut na svete je každopádne vozidlom značky s najväčším „wow“ efektom na planéte – so žiadnym koenigseggom, paganim ani mclarenom neurobíte taký dojem ako s „bugatkou“. V rokoch 2005 až 2015 vzniklo 480 kusov všetkých modifikácií (pôvodne sa hovorilo o strope 300 kúskov kvôli zaisteniu exkluzivity, ale záujem bol taký veľký, že stále vznikali nové verzie).
A ako dnes, po ôsmich rokoch od ukončenia výroby a nahradenia nástupníckym modelom Chiron, vyzerá ponuka „ojazdených áut“ na svetových trhoch? V Európe je podľa najväčšieho portálu mobile.de na predaj osem Veyronov, najlacnejší kúsok z roku 2007 a s 27 700 kilometrami sa ponúka za 1 489 990 eur. Naopak najdrahší je za viac ako tri milióny eur – a to raritný roadster Grand Sport Vitesse z roku 2013, s výkonnejším motorom 882 kW a maximálnou rýchlosťou až 415 km/h („bežný“ Veyron vie dať 407,5 km/h).
V Spojených štátoch je na predaj deväť kusov, len u štyroch sú však uvedené ceny – najlacnejší, dvojfarebný modro-čierny Veyron z roku 2008 a iba štyrmi tisícmi kilometrami vyjde v prepočte na 1,6 milióna eur. Najdrahšie je opäť kabrio Grand Sport Vitesse s osemlitrovou W16, ktorá zo seba vytlačí 1 200 koní, za kúsok s mizivými 2,5-tisíc najazdenými kilometrami chce autocentrum v Irvine, predmestí Los Angeles, zhruba 2,6 milióna eur. Takže o dosť menej než u predajcu v Haare pri Mníchove.
Ruské inzertné portály neukazujú ani jedno auto, čínske tiež nie, aby sme pokryli najväčšie trhy; ani v Austrálii nie je žiadny kus na predaj. V Saudskej Arábii jeden Veyron nájdeme, má najazdených 24-tisíc kilometrov – je vidieť, že šejkovia nemajú svoje superdrahé superšporty len na ozdobu – a neverejnú cenu, píše iDNES.cz.
Berme to teda tak, že ak by ste chceli vašu výhru z lotérie skutočne minúť za Bugatti Veyron, na celom svete ich momentálne nájdete ani nie 20. Je preto vidieť, že väčšina majiteľov svoj poklad necháva ešte dozrieť a ak na ňom aj nejazdia, uchovávajú si ho niekde v bezpečí uskladnené ako kvalitné víno. Mimochodom, za vzhľadom modelu Veyron (exteriéru okrem kolies) stál vtedy v koncerne VW bohato pôsobiaci slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň.
Zostáva vám 69% na dočítanie.