Hyundai Kona patrí v rámci portfólia kórejskej automobilky k dvom menším zástupcom segmentu SUV, respektíve crossoverov. O priazeň zákazníkov sa delí s ešte o kus menším modelom Bayon, kto však túži po väčšej dávke priestrannosti a predsa len väčšej mohutnosti, pre toho je práve Kona ideálom. Teda v prípade, že väčší (a drahší) Tucson či Santa Fe už sú mimo hľadáčika.
O popularite Kony „hovoria“ aj ich počty a frekvencia na slovenských cestách. Výrobca dokonca tomuto radu doprial slušný zástup verzií, okrem klasickej alebo hybridnej Kony totiž bolo možné získať i plne elektrický variant alebo pre jazdecky orientovaných klientov vrcholnú výkonovú verziu s dodatkom N a porciou 280 koní.
A na rozdiel od niektorých konkurentov môžete model získať s pohonom prednej nápravy i všetkých štyroch kolies. Ide o vítaný benefit, ktorý nie je ani v tejto veľkostnej triede crossoverov žiadnou samozrejmosťou. Prvá generácia sa však predstavila pred dávnymi piatimi rokmi, preto je aj napriek medzigeneračnej modernizácii pristúpiť k uvedeniu druhej generácie – značka to avizuje poodhaľovaním dizajnu nástupcu.
Aj pripravovaný vylepšený model bude dostupný ako plne elektrické vozidlo (EV), full hybrid (HEV), so spaľovacím benzínovým motorom (ICE) a v športovo ladenom prevedení N Line. Zatiaľ však nie sú dostupné informácie o tom, či sa druhej generácie dočká (hoci s odstupom istého času) aj top variant Kona N. Ako sme nedávno priniesli v článku, menší bratia zo športovej rodiny totiž priameho nástupcu so spaľovacím motorom pravdepodobne nedostanú.
Zostáva vám 67% na dočítanie.