Škoda Yeti patrí dodnes medzi pomerne vyhľadávané kúsky z produkcie mladoboleslavskej automobilky. Ľahko sa dá nazvať i prvým novodobým „SUV“ českej značky, hoci oficiálne túto pozíciu zastáva podstatne väčší a neskôr predstavený Kodiaq. Aj napriek tomu sa však nedá modelu Yeti odoprieť, že skutočne niesol niektoré jasné prvky športovo-úžitkových vozidiel alebo crossoverov.
Z radu Yeti, ktorý sa dočkal iba jedinej generácie a jedného omladenia, sa predalo v jeho výrobných rokoch 2009 až 2017 nemalých vyše 630-tisíc kusov. Spájal v sebe nafúknutejšiu karosériu, poskytujúcu o niečo väčšiu priestrannosť než dovtedajšie modely značky týchto rozmerov, pričom za pomoci vyššie posadeného podvozku sa nebál ani občasných výletov mimo spevnených ciest.
V čase premiéry išlo zatiaľ len o dizajnové cvičenie, štúdia nadväzovala na predchádzajúci koncept ROOMSTER a rozvíjala určité časti zamýšľaného vizuálneho jazyka značky Škoda. Reakcie odbornej a laickej verejnosti na nový koncept boli však veľmi priaznivé, preto začala automobilka pripravovať sériovú verziu.
Hneď dva predsériové koncepty
FInálnej výrobnej verzii predchádzali celkom dva koncepty, jeden pomerne klasický a druhý s odvážnou plátennou skladacou strechou a odnímateľnou časťou strechy nad prednými sedadlami.
Model Yeti v prípade oboch konceptov ukazoval množstvo zaujímavých, šikovných a praktických riešení, o ktorých konštruktéri v tom čase uvažovali. Štúdie napríklad mali len jeden stierač ukrytý v pravom čelnom stĺpiku, piate dvere boli dvojdielne a spodná časť, ktorá sa sklopila do roviny s podlahou, mohla slúžiť ako lavica na sedenie.
Zostáva vám 69% na dočítanie.