Vyhľadávali ste už niekedy na internete tému súvisiacu s automobilmi i jednotlivými značkami vozidiel? Britský poradenský portál Confused.com, so špecializáciou na porovnávanie poistných a finančných služieb, vrátane poistenia auta, priniesol zaujímavú štúdiu.
V nej spracoval mesačné dáta nielen z návštevnosti vyhľadávača poistenia, ale aj detaily ohľadom samotných slov, ktoré motoristi hľadali. Výsledkom je rozsiahly zoznam skomolených mien jednotlivých automobiliek, pričom niektoré „názvy“ vznikli nielen preklepom pri práci s klávesnicou, ale zaúradovalo i fonetické vnímanie označení.
Z pohľadu najčastejších skomolenín sa na prvom mieste umiestnil kórejský výrobca Hyundai, ktorého názov „obohatilo“ behom jedného mesiaca až 2 249 900 chybných písmen.
Druhé miesto zastupuje nemecký Volkswagen s počtom chýb za mesiac na úrovni 1 156 700. Na treťom mieste je následne Porsche s počtom 1 011 000 chýb, v prípade značky Toyota na štvrtom mieste to bolo 824 600 chýb a piate miesto patrí francúzskemu Peugeotu s 710 100 chybami.
Na druhej strane zoznamu však pôsobia značky, ktoré vo vyhľadávaní zákazníci píšu najsprávnejšie a s minimálnymi chybami. Radí sa sem napríklad BMW, v ktorého trojpísmenovom názve sa spravilo za mesiac 27-tisíc chýb či Ford s počtom 14 700 chýb.
Jaguar sa s počtom 9 400 chýb zmestil pod 10-tisícovú hranicu a nasledovali ho aj Audi s iba 4 200 chybami, Jeep s 2 500 chybami a zoznam ukončuje Fiat s Geely, v ktorých sa behom mesica evidoval počet len 1 200 a 1 100 chýb.
Bez akýchkoľvek chýb, preklepov či skomolenín sa potom do rebríčka portálu dostali automobilky ako SAIC, FAW, Dongfeng, BAIC, GAC, Tata či kórejská KIA. Prehľad chýb a výsledných „označení“ 15 najkomolenejších automobiliek si môžete pozrieť v našej galérii vyššie.