Spomínate? 1. september roku 1996 znamenal pre mladoboleslavskú automobilku Škoda Auto naozaj veľa. Najmä potom ak sa na tento dátum pozrieme spätne, presne o 25 rokov neskôr. Práve vtedy sa totiž svetu premiérovo ukázala prvá novodobá generácia modelového radu Octavia a začala tak písať nespochybniteľne veľmi úspešnú históriu.
Už vtedy využívala česká novinka najmodernejšie technológie materského koncernu Volkswagen v triede, medzi ktoré patrila napríklad použitá podvozková platforma PQ34, ktorá našla svoje uplatnenia napríklad aj u Audi A3 či Volkswagenu Golf.
Podobne ako použitý základ, aj prevodovky, motory či mnohé ďalšie prvky boli zdieľané medzi koncernovými súrodencami. Bola v polovici 90. rokov prvým modelom značky, ktorý využil stratégiu zdieľaných spoločných modulov (platforiem).
Do Octavie sa mimo iného dostali i prvky, dovtedy prakticky známe len z vozidiel vyšších tried. Ide o doplnenie predných airbagov o bočné vaky, taktiež sme tu mohli nájsť trubkové výstuhy prahov dverí a ABS systém zabraňujúci zablokovaniu kolies pri intenzívnom brzdení.
Škoda Octavia a ako to celé začalo:
Systém ABS patril medzi doplnkovú voliteľnú výbavu, v sérii ste ho dostali len v prípade vrcholného prevedenia Octavia SLX s 1,8-litrovým 20V agregátom s výkonom 92 kW. Od združenia Euro-NCAP získala prvá novodobá Octavia vo svojej dobe štyri hviezdičky z maximálne piatich, čo zodpovedalo úrovni konkurenčných vozidiel na európskom trhu.
Aj ako úspešný kombík
Tím pod vedením Dirka van Braeckela vtlačil karosérii nezameniteľnú pečať i nadčasovo elegantný dizajn. Prvýkrát v histórii automobilky pracovali konštruktéri s takzvanou technológiou CAD (Computer Aided Design; teda konštruovanie s počítačovou podporou).
"Prvých 13 týždňov som pracoval úplne sám a tvoril dizajnovú filozofiu a dizajn exteriéru. Výstupom bol dizajnový model v skutočnej ve...
Zostáva vám 85% na dočítanie.