Úprimne, nečakali sme, že nejaký model nahradí ešte stále nový Mercedes-AMG GT Black Series na poste najvýkonnejšieho modelu ostrej divízie AMG tak rýchlo. Nuž, ubehol rok a máme tu novinku s označením GT 63 S E Performance, hoci prvotné predpoklady hovorili o verzii menom 73S E Performance.
Špičkový Mercedes-AMG GT 63S 4-door Coupé pozná asi väčšina zo zarytých fanúšikov automobilov. Auto s výkonom 471 kW (640 koní) a krútiacim momentom mamutích 850 Nm sme mali aj u nás v redakcii, no spomienka naňho nám stále vyráža dych. Predsa len, na stovku to zvládne len za 3,4 sekundy a celkovo ide o jedno z najdivokejších štvordverových športových áut sveta.
Preto si ani nevieme predstaviť, čo dokáže s posádkou v kabíne narobiť prvý plug-in hybridný počit AMG GT 63 S E Performance, ktorý sa aktuálne predstavil svetu pri príležitosti výstavy IAA Mobility 2021 v Mníchove a má ešte o nemalých 200 koní naviac. Totižto, aj napriek tomu, že novinka bude vážiť „pomaly ako malý tank“ (okolo 2 200 kilogramov), oplýva parametrami ako z ríše superšportov.
Najvýkonnejšie dielo divízie AMG v jej histórii disponuje výkonom až 620 kW (843 koní) a maximálnym krútiacim momentom so závratnou hodnotou až šialených 1 470 Nm. Ten sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom deväťstupňového automatu s označením AMG Speedshift MCT 9G.
Samozrejme, ani tu nechýba pohon všetkých kolies 4MATIC+, ktorý zároveň dopĺňa aj plne variabilná distribúcia krútiaceho momentu, pričom teda nové AMG vystrelí z nuly na stovku len za 2,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou až 316 kilometrov za hodinu. Ako sme spomenuli v úvode, GT 63 S E Performance nie je len najvýkonnejším AMG, ale aj ich prvým plug-in hybridom.
V Affalterbachu skombinovali štvorlitrovú V8-čku twin-turbo so 6,1 kWh batériovým boxom a elektromotorom na zadnej náprave, kde je integrovaný do elektricky ovládanej dvojstupňovej prevodovky a diferenciálu. Prítomnosťou elektromotora dokázali autu pridať dodatočných 150 kW (204 koní) a 320 Nm krútiaceho momentu.
Inžinieri z AMG na vývoji svojho prvého plug-in hybridu zároveň úzko spolupracovali s úspešným tímom F1 aj vďaka čomu váži balíček batérii len vynikajúcich 89 kilogramov. Taktiež je zrejmé, že v tomto aute nemá plug-in hybridný systém slúžiť na dlhý elektrický dojazd, ale najmä na dodatočné zvýšenie výkonu. Aj preto zvládne GT 63 S E Performance prejsť na čisto elektrický pohon len veľmi skromných 12 kilometrov.
Test modeli Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S si môžete pozrieť nižšie:
V najvýkonnejšom AMG všetkých čias nebude okrem spomenutého pohonu všetkých kolies chýbať ani takzvaný Drift Mode pre podporu kontrolovaných šmykov dverami napred, vyladený vzduchový podvozok, ktorý bude svoje nastavenie upravovať aj v závislosti od zvoleného jazdného režimu, či natáčanie zadných kolies pre zlepšenie agility.
Čo sa týka dizajnu ako exteriéru tak interiéru, nejaké väčšie odlišnosti od bežného AMG GT 63 4-door Coupé by ste tu hľadali len márne. Vidieť sme to mohli už na prvých odhalených snímkach novinky, kde zásadné zmeny nepribudli. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance bude mať verejné odhalenie už budúci týždeň na autosalóne IAA v Mníchove, pričom do predaja by mal vojsť ešte tento rok. Cenu však zatiaľ nepoznáme.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.