Bezpečnosť pri náraze a ochrana vysokonapäťovej batérie pred preťažením majú u výrobcov elektromobilov najvyššiu prioritu.
Požiar, rýchly spád a v podstate nemožnosť záchrany auta hasičskými zložkami? Množiace sa modely poháňané čisto elektrickou energiou dostávajú stále viac do popredia i otázku ohľadom samotnej bezpečnosti elektromobilov.
Asi najhorúcejšou témou je najmä ochrana batérie, ktorá už v niekoľkých zahraničných prípadoch ukázala, že pri podcenení môže predstavovať naozaj veľké riziko a nebezpečenstvo pre posádku.
Trakčné batérie využívané v plne elektrických automobiloch sú okrem zmeny teploty náchylné i na mechanické poškodenie, pri ktorom môže dôjsť až k porušeniu vnútornej štruktúry, čoho následkom je skrat a požiar.
Hasičské záchranné zložky sú preto špeciálne školené na hasenie práve elektrických áut, kde je nutné využívať iný prístup. A to ešte nie je všetko – aj pri zdanlivo uhasených elektromobiloch totiž...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro
02 - Modified: 2024-10-04 15:25:33 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky varujú pred clami na čínske elektromobily, žiadajú dohodu
03 - Modified: 2024-10-04 12:36:36 - Feat.: - Title: Japonská legenda od Mitsubishi konečne mieri aj do Európy. S trojročným meškaním
04 - Modified: 2024-10-04 09:51:51 - Feat.: - Title: Európska komisia zavedie clá na čínske elektromobily. Proti nebolo dosť krajín, dostali tak zelenú
05 - Modified: 2024-10-04 08:00:00 - Feat.: - Title: Hyundai dosiahol významný míľnik. Vyrobil už sto miliónov áut, polovicu len za 11 rokov