Youtube.com/Robert Mitchell
StoryEditorAuto malo pokoriť aj šialených 530 km/h. Značka teraz priznáva, že deklarovaná rýchlosť bola omyl
Zaujímavý príbeh hyperšportu, ktorý napokon začiatkom tohto roka získal vytúžený titul najrýchlejšieho produkčného auta sveta, bol okorenený o nové vyjadrenie značky. Jeho cesta však nekončí.
Americká spoločnosť SSC (Shelby SuperCars) nedávno katapultovala svoj model Tuatara do povedomia verejnosti po oznámení o úspešnom dosiahnutí rekordnej rýchlosti až 532,93 km/h, respektíve priemerkou 508,73 km/h z dvoch ostrých jázd. Týmito údajmi sa vozidlo malo zapísať do Guinnessovej knihy rekordov a držať titul najrýchlejšieho produkčného vozidla na svete a zároveň na bežnej ceste.
Okrem toho si mal vtedy americký staviteľ hyperšportu pripísať i ďalšie rekordy: najrýchlejšiu letmú míľu a letmý kilometer, s hodnotami 503,92 kilometra za hodinu a 517,16 kilometra za hodinu. Daný úsek diaľnice uzavreli, no aj tak sa stal miestom, kde bola prvýkrát na svete na verejnej komunikácii dosiahnutá najvyššia rýchlosť automobilom.
Krátko po uverejnení tohto počinu sa však strhla vlna diskusií, či je rekord naozaj právoplatný. Na isté nedostatky a nejasnosti začali upozorňovať viacerí vplyvní odborníci a pochybnosti podporoval aj oficiálny videozáznam, podľa ktorého išiel hyperšport na vybranom úseku diaľnice podstatne...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac
02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto
03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák
04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote
05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil