Vozidlá značky Tesla sa nemôžu v Číne približovať k vojenským objektom, píše iDNES.cz. Čínska armáda sa totiž obáva dát, ktoré zbierajú kamery týchto áut a nad ktorými nemá čínska vláda kontrolu. S odvolaním sa na informované zdroje to uviedla agentúra Bloomberg. Nariadenie majiteľom týchto elektromobilov odporúča, aby parkovali mimo obytné areály, ktoré spadajú pod armádu.
Zástupca Tesly v Číne vec odmietol komentovať. Automobilka, podobne ako ďalší výrobcovia, používa niekoľko malých kamier, ktoré sú najmä mimo automobilu. Pomáhajú pri parkovaní a využívajú ich i ďalšie funkcie vozidla. Kamery okolo auta a pokročilý systém analýzy obrazu dnes má väčšina svetových automobiliek.
Tesla je však najďalej v centralizovanej komunikácii. Jej autá sú neustále pripojené k internetu, zdieľajú dáta na cloudovom úložisku a umožňujú taktiež diaľkovú komunikáciu medzi prevádzkovateľom vozidla, autom a tiež automobilkou.
Tá mimochodom dokáže na diaľku aktivovať rôzne funkcie (okrem iného krátkodobo predĺžiť dojazd uvoľnením bezpečnostnej rezervy akumulátora) alebo napríklad aktualizovať softvér vozidla. Je teda isté, že vie tiež stiahnuť a spracovať snímky urobené kamerami vozidla.
Väčšina modelov Tesla má zabudovanú aj vnútornú kameru nad stredným spätným zrkadlom. Možno ju použiť na to, aby sa zistilo, či vodič sleduje dianie na ceste alebo má nasadené slnečné okuliare. Fakt, že vnútorná kamera monitoruje vozidlo, výrobca nijako nezastiera.
Šéf spoločnosti Elon Musk v apríli 2019 na sociálnej sieti Twitter uviedol, že kamera bola do áut umiestnená od začiatku spolupráce s alternatívnymi taxislužbami Uber a Lyft. "V prípade, že vám niekto zničí auto, môžete si to overiť na videu," vysvetlil to vtedy šéf značky. Odvtedy automobilka vnútornú kameru používa na pozorovanie dobrovoľníkov - majiteľov Tesly, ktorí testujú funkcie samoriadenia.
Tesla, ktorá sídli v štáte Kalifornia, vyrába vo svojom závode Gigafactory 3 v Šanghaji autá Model 3 a Model Y. Čína, ktorá je najväčším automobilovým trhom sveta, hrá v expanzii Tesly ústrednú úlohu. Pri budovaní závodu, ktorý bol prvou zahraničnou továrňou automobilky, sa Tesla tešila podpore zo strany čínskeho štátu.
V poslednej dobe sa však vzťah medzi Pekingom a Teslou zhoršil. Tamojšie regulačné úrady sa zaoberajú bezpečnosťou a kvalitou vozidiel Tesly kvôli požiarom batérií a samovoľnému zrýchľovaniu.
Automobilka sa tiež musela verejne ospravedlniť prevádzkovateľovi čínskej štátnej rozvodnej siete, keď sa na verejnosť dostalo video, v ktorom zamestnanci automobilky poškodenie vozidla zákazníka pripisujú preťaženiu siete.