Kedysi brázdila naše cesty, dnes však už patrí len k pekným spomienkam. Reč je o Škode 1203, úžitkovom automobile, ktorý sa začal vyrábať v českom Vrchlabí ešte v roku 1968. Bola pritom najrozšírenejším československým úžitkovým vozidlom 20. storočia.
Čechov a Slovákov sprevádzala doslova od kolísky (sanitné verzie) až po cestu poslednú (pohrebné prevedenie), nehovoriac o mikrobusoch, dodávkach, valníkoch či montážnych verziách. Úžitkový automobil s jednopriestorovou karosériou bol poháňaný štvorvalcom OHV s výkonom 39 kW.
Z počiatku sa model vyrábal v spomínanom Vrchlabí, no v roku 1981 sa produkcia presunula do Trnavy, kde sa 1203-ka vyrábala až do druhej polovice 90. rokov. Produkcia v Trnave bola ukončená až v roku 1999 pre odbytové ťažkosti týchto už vtedy značne zastaraných áut. Po roku 1999 vo výrobe tohto „nesmrteľného“ automobilu pokračovala (na zákazku) malá česká firma Ocelot.
Štúdia, ktorá by sa mohla pretaviť do reality
Ako by však ikonický škodovácky model vyzeral v súčasnosti očami ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.