Patrí medzi celosvetovo vôbec najpredávanejšie modely v tejto triede áut. Reč je o kompaktnom športovo-úžitkovom vozidle HR-V z dielne japonskej automobilky Honda, ktoré už čoskoro nahradí kompletne prepracovaný nástupca. Nová generácia je zdá sa dokončená a čaká už len na svoju oficiálnu premiéru a to 18. februára tohto roka.
Model si za roky pôsobenia obľúbilo a zvolilo množstvo zákazníkov. Bolo to najmä kvôli šikovným rozmerom, vnútornej priestrannosti, spoľahlivosti a tiež slušným jazdným vlastnostiam. Veď v prevedení Sport dokáže HR-V jazdiť podobne dynamicky ako menšie klasické hatchbacky, v zákrutách sa príliš nenakláňa a skvele maskuje jemne zdvihnutý podvozok.
Aktuálna generácia v prevedení Sport, recenziu si môžete pozrieť TU
Vo svojej tlačovej správe, oznamujúcej chystaný debut novinky, výrobca prezradil aj základné informácie o pohone nového nástupcu súčasnej generácie HR-V. Konvenčného agregátu sa nadobro zbaví a pod kapotou už bude štandardne pracovať dvojmotorový hybrid e:HEV. Inovatívna hybridná zostava podľa slov značky spája vysokú účinnosť a kultivovaný výkon zábavnej jazdy.
Ďalšie detaily si už necháva pre seba, avšak zo zverejnených ukážkových snímok možno očakávať dynamickejší a jemne ostrejšie rezaný vzhľad, so zadnou časťou strihanou na aktuálne obľúbený štýl SUV-kupé. Zároveň si zachováva maskované "zapustené" otváranie zadných dverí, na ktoré sú majitelia súčasnej generácie zvyknutí.
Úplne nový model HR-V je príkladom záväzku spoločnosti Honda dosiahnuť svoju stratégiu vízie elektrifikácie „Electric Vision“, vďaka ktorej budú všetky jej európske hlavné modely do roku 2022 elektrifikované. HR-V je najnovší model v ponuke značky, ktorý nesie označenie pohonnej jednotky e:HEV, rovnako ako model CR-V a úplne nový model Jazz, ktorý bol uvedený na trh v Európe minulý rok.
Elektrifikácia je v dnešnej dobe už akousi povinnosťou a v menšej alebo väčšej miere jej podlieha väčšina automobiliek na európskom trhu. Honda sa teda rozhodla, že od roku 2022 bude mať už iba elektrické, hybridné alebo poprípade ešte mild-hybridné vozidlá.
Posledným rýdzo spaľovacím mohykánom sa má stať nová generácia ostrého hothatchu Honda Civic Type R. Ten si má oproti súčasnému prevedeniu polepšiť výkonovo len minimálne (dnes ponúka model z benzínového dvojlitrového Turbo VTEC agregátu 235 kW/320 koní), avšak vylepšený by mal byť priebeh krútiaceho momentu vďaka novému turbodúchadlu s lepšou odozvou.
Očakávať pritom možno stále i špičkový šesťstupňový manuál a prepracovaný zaoblený dizajn exteriéru či interiéru. Premiéra vozidla pre zarytých "petrolheadov" je plánovaná v prvom kvartáli roka 2021.