Od minulej generácie je základom pre Maybach už trieda S. Teda generácia W222 bola prvým základom pre minulú generáciu Mercedes-Maybach S, súčasná najnovšia W223 je základom zas pre práve predstavený najnovší model Maybach. Dizajnovo sa voči bežnej triede S líši len v detailoch.
Dĺžka vozidla je takmer 5,5 metra (5 469 mm), do bežnej parkovacej garáže už teda len tak ľahko nezaparkujete. Predĺžená trieda S má pritom dĺžku "iba" 5 289 milimetrov. Rozdielom je tiež samotná mriežka chladiča, v hornej časti totiž pribudol nápis Maybach.
Bočný pohľad prezradí dlhší rázvor (3 396 mm voči 3 216 pri predĺženej triede S), bočné okno v C-stĺpiku, kde ešte nájdeme aj ďalšie logo Maybach. Príplatkové dvojfarebné vyhotovenie je znakom značky a odlíši automobil od bežnej triedy S asi najrýchlejšie.
Špičková výbava
Príplatkové svetlomety Digital Light umožnia zobraziť rôzne symboly na cestu, ktoré značka prezentovala už pred približne rokom ako novinku. Svetlo z diód sa láme cez 1,3 milióna mikro zrkadiel, tým je zabezpečené rôzne nasvietenie vozovky podľa aktuálnej potreby.
Vo vynikajúco spracovanom interiéri nájdeme celkovo až päť obrazoviek. Centrálny OLED displej má uhlopriečku 12,8 palca, 3D displej s uhlopriečkou 12,3 palca pred vodičom je následne za príplatok. Sériovo sú dodávané napríklad takzvané riaditeľské sedadlá vzadu vľavo a vpravo, ktoré poskytnú vrcholný zážitok z jazdy z pohľadu pohodlia a oddychu.
O možnosti výhrevu, odvetrávania či masáže je asi zbytočné písať. V tomto ohľade sa však zlepšila napríklad lýtková časť, kde predtým masáž absentovala.
Mercedes-Maybach S vyniká aj extrémnym tichom v kabíne. Množstvo novo použitej dodatočnej peny v priestore zadných kolies odtlmuje obzvlášť priestor vzadu. Na želanie môžete mať aj pneumatiky s penovými absorpčnými prvkami na ďalšie dodatočné pohltenie hluku.
Automatický podávač pásov na zadných sedadlách po vzore kabrioletov je znakom toho, že máte mať okrem luxusu na mysli aj bezpečnosť. Nabáda vás to totiž skôr sa pripútať. Sériovo tu máte ešte airbag vzadu, ktorý je v zadnej časti predných sedadiel.
Aj s dvanásťvalcom
Za príplatok máte elektricky otvárané zadné dvere pomocou tlačidla, takže zabudnite na akékoľvek zbytočné namáhanie sa. Dajú sa tiež ovládať z miesta vodiča, ten tak nemusí už ani vystúpiť. Adaptívne osvetlenie vzadu sa po aktivácii presúva s vami, teda napríklad pri vyberaní dokladov z ľavej časti auta sa s vami zapne aj svetlo v ľavej časti, bez vášho pričinenia.
Ponuka motorov bude začínať s osemvalcom označovaným ako S580 so štvorlitrovou zážihovou V8 s výkonom stanoveným na 360 kW (489 koní) a krútiacim momentom 700 Nm. Áno, bude tu aj ten bájny dvanásťvalec V12, ktorý už napríklad pod kapotou bežnej generácie S od Mercedesu nenájdeme.
Pôjde teda o verziu S650, ktorá bude mať pod kapotou šesťlitrový zážihový V12 s maximálnym výkonom 463 kW (630 koní) a ohromným krútiacim momentom až tisíc Nm. Sériovo bude všade deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies 4Matic.
Menší osemvalec bude mať dokonca aj mild-hybridný systém s generátorom 15 kW (20 koní). Ceny ešte zatiaľ neprezradili, nízke však rozhodne nebudú. Ale za luxus sa proste platí a to najmä v ponuke Maybach.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.