Aznom Palladium, ako sa pripravovaná novinka nazýva, je označovaná za hyper limuzínu a má kombinovať bezhraničný luxus s poriadnym výkonom, pohonom všetkých kolies a zvýšenou priechodnosťou ľahším terénom. Dopyt po tomto aute údajne existuje, cena však rozhodne nebude ľudová.
Má to byť super auto, aké doteraz nikto nepostavil. Spoločnosť Aznom stavia hyper limzínu Palladium, ktorá kombinuje karosériu tradičnej luxusnej limuzíny a vozidlo kategórie SUV do jedného obrieho celku s dĺžkou okolo šesť metrov.
Firma sídliaca v Modene zároveň tvrdí, že majú pre svoje auto dostatok zákazníkov a rozhodne nepôjde len o pár kusovú výrobu. Na vývoji novinka sa spolupodieľa aj niekoľko renomovaných dodávateľov, pričom výsledkom celého snaženia má byť do detailov dotiahnuté a premyslené vozidlo konkurujúce svetovým výrobcom najprestížnejších luxusných limuzín.
V tomto smere sa teda Aznom Palladium postaví napríklad aj britskej legende Rolls-Royce Cullinan či Rolls-Royce Phantom, no vďaka jedinečne riešenej karosérii nebude mať zrejme žiadneho priameho konkurenta. Kabíne má podľa dostupných skíc dominovať stredový vertikálny displej infotainemntu a očakávať možno aj digitálny prístrojový štít pred vodičom.
Zaujímavo vyzerá i nákres zadných sedadiel detaile zakomponovaných do koncovej časti auta. Nechýba ani výsuvná "polička" na poháre, cigary či vychladený drahý alkohol pre tých dôležitejších cestujúcich na sedadlách vzadu.
Exteriérový vzhľad potom zaujme napríklad mohutným zadkom, štíhlymi svetlometmi a podsvietenou veľkou maskou chladiča - dnes takéto riešenie využíva BMW X6 i Škoda Enyaq iV. Celú karosériu okrem toho dopĺňajú výrazné prelisy a otvory pre prívod vzduchu. Bude zaujímavé sledovať, čo všetko sa dostane i do sériovej verzie.
Zaujímavosťou auta je potom, okrem práve nevšednej kombinácie SUV a limuzíny, pohon pozostávajúci z (najpravdepodobnejšie dvanásťvalcového) motora naladeného na úctyhodných 680 koní, aby dokázal túto masu dostatočne svižne rozhýbať. Žiadneho športovca však nemožno čakať.
Presné technické detaily si Aznom zatiaľ necháva pre seba, istý je len pohon všetkých kolies (aj pohon dvojice kolies-zrejme zadných) a vysoký podvozok s ochranou proti poškodeniu, takže reálny bude aj občasný výlet na nespevnené povrchy.
Každopádne, s takýmto luxusným a veľkým autom sa bude brodiť blatom len možno jedno percento záujemcov. Ak vôbec niekto. Taliani však model popisujú ako „All Terrain“ sedan a jeho predprodukčnú verziu by mali ukázať už tento mesiac (október 2020) v Miláne.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.