Takzvané ovládanie auta po drôte (systémy drive-by-wire) začína byť čoraz bežnejšie. U Infiniti to v poslednom čase (zatiaľ relatívne neúspešne) skúšali napríklad aj bez mechanickej väzby volantu a kolies (hoci s bezpečnostnou zálohou), elektronický plynový pedál (teda bez lanka medzi plynom a škrtiacou klapkou) potom mala už prvá generácia Škody Fabia.
Elektronické ovládanie brzdy si potom vyžiadal najmä príchod všemožných hybridných vozidiel, aby elektronika mohla určovať, ako veľmi sa do brzdenia má zapojiť rekuperácia a ako veľmi mechanická brzda.
A teraz prišiel na rad tretí pedál, ktorý pritom vodiča trápi asi zo všetkých najviac, píše iDNES.cz. Áno, dlhodobo sú riešením automatické prevodovky, ale manuálne radenie je stále veľmi obľúbené a mnohými vodiči preferované. A tiež naďalej výrazne lacnejšie než automat.
S plne elektronickým ovládaním spojky (systém clutch-by-wire) teraz prichádza automobilka Kia. Ako prvý dostal prevodovku s elektronickým ovládaním spojky (označovanú ako iMT) mild-hybridný model Kia Xceed, vzápätí sa rovnaké riešenie objaví aj v modeli Rio, ktorý si práve pre...
Zostáva vám 85% na dočítanie.