Opatrenia v súvislosti s novým koronavírusom ovplyvnili nielen život občanov jednotlivých krajín, ale aj ekonomiku či fungovanie tovární. S tým súvisia aj problémy s dodávkou dielov, výrobou áut či ich následným predajom.
Dnes fungujú značky na Slovensku v "online svete" a predaj svojich vozidiel riešia výlučne cez internet. Ešte pred tým, ako naplno udrel v Európe koronavírus a nastolili sa prísne pravidlá, si viedli predaje áut pomerne dobre.
Aj napriek stúpajúcemu trendu športovo-úžitkových vozidiel a zároveň ich väčšiemu zastúpenie v portfóliu automobiliek sa nedokázali pretlačiť na vrchol tabuľky najpredávanejších áut v Európe za uplynulé dva mesiace roku 2020.
Tú zostavila známa analytická spoločnosť Focus2move, ktorá sa zaoberá zbieraním dát naprieč svetom, vyhodnocuje ich a prináša verejnosti zaujímavé zoznamy predajov na trhoch.
Malou zaujímavosťou je, že aktuálny bestseller v Európe však ešte pred začiatkom "koronavírusovej krízy" zaznamenal oproti rovnakému obdobiu vlani pokles predajov o 22 percent, čo je najviac z prvej desiatky áut.
Aj napriek tomu si zároveň drží pomerne veľký náskok oproti modelu na druhom mieste. Automobil segmentu SUV sa pritom nedostal ani do prvej trojky, čo dáva najavo, že zákazníci ešte stále dávajú výraznú prednosť tradičným kompaktným hatchbackom či mestským autám.