Keď sme v lete 2020 vyskúšali v českom Motorlande v poradí siedme vyhotovenie študentského konceptu vozidla značky Škoda Auto, uchvátilo nás, čoho sú žiaci Stredného odborného učilišťa Škoda Auto pod dohľadom odborníkov automobilky schopní. Z pohľadu dizajnu mali žiaci voľnú ruku, no i tak veľmi dobre vedeli, na ktorý historický model budú niektorými použitými prvkami odkazovať.
Pretvoriť atraktívny model Scala na otvorený roadster, ktorý sa inšpiroval legendárnym pretekárskym špeciálom 1100 OHC? Zdá sa, že žiadny problém. Špeciál predstavený v roku 1957 bol otvorený dvojmiestny automobil koncipovaný pre diaľkové preteky Le Man´s, ktorých sa však kvôli vtedajšiemu režimu nemohol zúčastniť.
Vďaka svojej plochej a prísne aerodynamickej laminátovej karosérii, hmotnosti 550 kilogramov a štvorvalcovému 1,1-litrovému motoru s výkonom 92 koní dosahoval rýchlosť 190 až 200 kilometrov za hodinu. Z osobnej skúsenosti môžeme povedať, že vnímanie rýchlosti v tak malom, nízkom a otvorenom vozidle, dokonca v podstate bez čelného skla, je absolútne iné než v dnešných modeloch. Okrem toho, na oko skromný výkon dokázal s ľahkým športiakom pekne zamávať.
Hoci sa rýchlosť tejto ikony na cestičkách komplexu Motorland nedostala ani na 80-100 kilometrov za hodinu, mali sme čo robiť, aby sme nápor vzduchu kvôli absencií čelného okna udýchali. Patrí pritom k jedným z míľnikov bohatej športovej histórie českej automobilky. Keď sa však vrátime k vývoju tohto špeciálu, nebol sám.
História i dvojkusového modelu Coupé
Koncom roku 1957 dospela do finále stavba prvého z dvoch exemplárov s otvorenou karosériou zo sklolaminátu Škoda Múzeá. Dlhodobo oslavuje úspechy u divákov lemujúcich trate domácich a zahraničných akcií historických vozidiel.
Druhé z vozidiel 1100 OHC je využívané britským importérom vozidiel značky na propagáciu na tomto významnom trhu, na ktorom je mladoboleslavská Škoda aktívna od roku 1900.
Zostáva vám 85% na dočítanie.