Nemusíte patriť medzi zarytých fanúšikov elektrických alebo elektrifikovaných áut, no i napriek tomu stojí tento „úspech“ elektromobility minimálne za zmienku. Nemcovi menom Hansjörg Eberhard von Gemmingenovi sa totiž podarilo najazdiť na svojej plne elektrickej Tesle Model S neskutočných milión kilometrov.
Že je to bežné? No, pri vozidlách so spaľovacím motorom možno áno, pri elektromobile je to v podstate taká malá historická chvíľa.
Majiteľ Hansjörg Eberhard von Gemmingen si totiž dosiahnutím tejto hranice nájazdu vyslúžil aj zápis do Guinnessovej knihy rekordov. Tesla Model S, konkrétne typu P85+, je tým pádom vôbec prvý elektromobil na svete, ktorý pokoril magických milión kilometrov v počítadle vzdialenosti. Čo všetko sa však stihlo za uplynulú dobu pokaziť?
Podľa fotiek zo sociálnej siete Twitter mala Nemcova Tesla Model S P85+ v júli tohto roku najazdených už 900-tisíc kilometrov. Hansjörg Eberhard von Gemmingen musí byť pravdepodobne "obchoďák" v nejakej firme, pretože najazdiť 100-tisíc kilometrov za bezmála päť mesiacov je už skutočne celkom slušný výkon.
Okrúhly milión sa mu podarilo dosiahnuť konkrétne 28. novembra 2019 a získal tým aj spomínaný oficiálny zápis do knihy rekordov.
Hansjörg Eberhard von Gemmingen kúpil svoju prémiovú Teslu v roku 2014. Nešlo však o nové auto, ale o jazdené vozidlo s približne 30-tisíc najazdenými kilometrami. Ak ste si mysleli, že Tesla zvládla absolvovať na cestách milión kilometrov so stále rovnakými sériovými súčiastkami, s akými teda vyšla z továrne, ste na poriadnom omyle.
Na ceste k miliónu kilometrov sa vystriedali až štyri elektromotory. Prvé tri toho veľa nezvládli, no posledný štvrtý, má vraj už aktuálne najazdených zhruba 680-tisíc kilometrov. Viete si však predstaviť, že by ste na „spaľováku“ počas milióna kilometrov museli meniť motor nie raz alebo dvakrát, ale štyrikrát?
Elektromotor však nebol jediný "komponent", ktorý sa musel vo vozidle počas doby nájazdu milióna kilometrov meniť. Rovnako sa v aute vystriedali aj tri batérie. Pôvodná vydržala 290-tisíc kilometrov. Následne Tesla poskytla von Gemmingenovi náhradnú batériu, pretože na novú musel čakať až pol roka.
No a posledná tretia osadená batéria má za sebou okolo 470-tisíc kilometrov, čiže zdá sa, že posledné osadené súčasti vozidla (elektromotor a batéria) sú už lepšie vyladené a zlepšila sa i kvalita/spoľahlivosť. Nemec sa o svoju Teslu okrem skutočne obrovského nájazdu aj príkladne staral. Vraj batériu vozidla nikdy nevybil až na úplnú nulu a cez nabíjacie stanice Supercharger ju nabíjal na maximálnu hodnotu "len" 85 percent.
Rekordmanovi sa však dosiahnutý jeden milión najazdených kilometrov máli. Stanovil si preto ďalšie dva ciele, a to je milión míľ (čiže 1 610 000 kilometrov) a potom dva milióny kilometrov. Bude zaujímavé sledovať majiteľa na svojej ceste za ďalším svetovým rekordom. Uvidíme, koľko motorov na to bude ešte za ten čas potrebovať.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.