Až na veľkosť a trojdverovú karosériu je táto novinka z diaľky takmer na nerozoznanie od terénneho luxusného Mercedesu triedy G. Nechýbajú vytiahnuté blatníky, prepracované svetlá, bočné linky na karosérii, dokonca ani koncovky výfuku vyvedené zboku. Avšak nečakajte žiadny osemvalec pod kapotou.
Spoločností zaoberajúcich sa prestavbami a vylepšovaním sériových áut je na svete skutočne mnoho, nie všetky z nich však odvádzajú svoju robotu naozaj precízne a na profesionálnej úrovni. Spoločnosť FCSC pochádzajúca z Dubaja medzi ne však rozhodne nepatrí. Ich najnovšie dielo zo sveta terénnych áut totiž pôsobí veľmi dobrým a dotiahnutým dojmom.
Suzuki G-klasse
Dubaj, to nie sú len drahé originálne superšporty preháňajúce sa po dokonalých uliciach veľkomesta, luxusné limuzíny a na objednávku robené autá, aké inde na svete nenájdete. Na miestnych cestách nájdete aj "bežnú konfekciu" a automobily, ktorými tu jazdia bežní smrteľníci.
Aj oni však majú svoje túžby, sny a evidentne nemalá skupinka z nich túži po legendárnom Mercedese triedy G. Čo s tým, keď je to pre mnohých finančne nedosiahnuteľný sen? Na druhú stranu môžeme povedať, že sa takýmto túžbam nečudujeme - aj v redakcii sme si túto legendu vyskúšali a boli sme nadšení.
Pravdepodobne pre tento typ klientely pripravila dubajská spoločnosť FCSC prestavbu malého japonského Suzuki Jimny na štuttgardtskú terénnu ikonu. A konverzia je to mimoriadne podarená, veď presvedčte sa vo videu vyššie.
Aj s výfukmi do strany
Po vizuálnej stránke sa teda auto zdá mimoriadne zvládnuté. Nebyť trojdverovej karosérie a reálnej veľkosti, z fotografií skoro nespoznáte, že sa pozeráte na kompaktné Jimny. Návrhári z FCSC sa pohrali nielen s dizajnom jednotlivých komponentov, ale aj ich proporcionalitou, takže auto nevyzerá ako nepodarená karikatúra.
Upravili nárazníky, svetlá, disky, vytiahnuté lemy blatníkov a nezabudli ani na výfuky vyvedené do strany po vzore AMG. Škoda, že slúžia len sériovému štvorvalcu s objemom 1,5 litra VVT s výkonom 75 kW (102 koní). Pod upravenou karosériou sa totiž ukrýva sériová technika, vrátane pôvodnej kabíny a pohonného ústrojenstva. Škoda.
Dubajský „Mercedes“ je tak aspoň cenovo dostupnejší. Presnú cenu úpravy FCSC neuvádza, rozhodne však ide o jeden z najprofesionálnejších a najvýraznejších optických „tuningov“ tohto malého a evidentne na celom svete populárneho japonského auta značky Suzuki.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.