Ďalšia čínska značka mieri na európske trhy. Tentoraz je to SUV s logom Lynk & Go, ktoré vznikalo priamo v spolupráci s automobilkou Volvo. Stojí na rovnakej platforme ako kompaktné športovo-úžitkové vozidlo Volvo XC40, využíva zhodné technické celky a spolu so švédskou značkou patrí aj Lynk & Go pod ochranné krídla automobilky Geely.
Hoci je značka Lynk & Go v Európe zatiaľ pomerne neznámym pojmom, v domácej Číne už svoje produkty ponúka dlhšie. Ide o čínsky automobilový start-up orientovaný na mladých ľudí, ktorý chce expandovať aj priamo do Európy.
Tu chce ponúknuť nové SUV označené „02“, ktoré je určené nielen na klasický priamy predaj, ale aj na moderné zdieľanie, či dlhodobé zapožičiavanie. Práve v tom vidia Číňania veľký potenciál do budúcnosti. Od začiatku je preto model 02 vyvíjaný ako auto určené pre mladých ľudí, ktorí už nechcú veci vlastniť, ale len používať a teda i zdieľať.
Volvo pre požičovne
Lynk & Go 02 je postavené na rovnakej modulárnej platforme CMA (Compact Modular Architecture) ako nové Volvo XC40. Využíva aj rovnaké technické celky a niektoré konštrukčné riešenia, jeho kabína, výbava aj celkový návrh sú však viac prispôsobené mladej generácii a novému spôsobu jeho používania. Výrobca totiž počíta s tým, že Lynk & Go si budú ľudia viac požičiavať než kupovať.
Na výber budú mild-hybridné aj elektrické verzie. Zatiaľ sa počíta s mild-hybridnými verziami s predným pohonom a výkonom 115 kW/156 koní či 132 kW/180 koní. K dispozícii má byť aj verzia s pohonom všetkých kolies AWD a výkonom 140 kW/190 koní.
Nasledovať však má aj čisto elektrická verzia odvodená od prvého elektrického Volva XC40, ktoré švédska značka čoskoro predstaví. Zdá sa, že čínska automobilka to má dobre premyslené aj v oblasti marketingu.
V spolupráci so spoločnosťou Tictail pripravuje i vlastnú módnu kolekciu, vývojári mobilných aplikácií vyvíjajú produkty určené priamo pre použitie v Lynk & Go a všetky služby spojené s používaním auta už majú byť dostupné online.
Výroba v Európe
Číňania to teda myslia s inváziou na európske trhy seriózne, aj preto sa rozhodli nové SUV vyrábať priamo na Starom kontinente. Či však nakoniec budú Lynk & Go 02 vyrábať podľa pôvodného zámeru v belgickej továrni, alebo zostane výroba v Číne, ukáže až čas.
Výrobca totiž musí doladiť výrobné kapacity Volva a Lynk & Go. Autá oboch týchto značiek sú navrhnuté tak, aby dokázali schádzať z rovnakého typu výrobných liniek. V prvom kole automobilka počíta s reprezentatívnymi predajnými miestami v Amsterdame, Barcelone, Berlíne, Londýne a Bruseli.
Okrem samotného predaja tu však bude Lynk & Go svoje autá aj požičiavať. Čínska automobilka tak chce do Európy priniesť nielen autá, ale celý obchodný model ich predaja a prenájmu. Stať sa tak má už v budúcom roku.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.