Len nedávno predstavil svetu "úhlavný nepriateľ" Mercedes-Benz svoj atraktívny model s označením CLA, rovnako ako triedu A Sedan. Zaostávať nechce ani mníchovská automobilka a v týchto dňoch vypúšťa na verejnosť informácie o záverečných testoch pripravovanej novinky.
V rámci poslednej fázy sa na úplne prvom BMW radu 2 Gran Coupé doťahujú už iba posledné detaily pred jeho uvedením. BMW však zvolilo trošku odlišný štýl, ako testovací prototyp maskovať - respektíve nemaskovať.
Nové štvordverové kupé z prémiového kompaktného segmentu absolvuje kalibračné jazdy v okolí Mníchova a na pestrofarebnej kamufláži sa na predných dverách vyníma extra veľký QR kód, ktorý presmeruje zvedavé pohľady priamo na stránku www.bmw.com/2-series-gran-coupe.
Ešte pred svetovou premiérou modelu BMW radu 2 Gran Coupé, ktorá je naplánovaná na tohtoročný novembrový autosalón v Los Angeles, poskytne prvé informácie o tejto extravagantnej a inovatívnej novinke. Štýlová novinka príde potom oficiálne na trh budúci rok na jar.
Dávku individuality dopĺňajú pri "dvojkovom" Gran Coupé inovatívne technológie ovládania a konektivity, každodenná využiteľnosť a dynamické jazdné vlastnosti v štýle motta - radosť z jazdy. Vozidlo vychádza z formátu klasického sedanu a pre niekoho môže byť sklamaním využívanie aktuálnej technológie pohonu predných kolies značky BMW.
Model však využíva viacero technologických prvkov, ktoré sa prvý raz predstavili v novom BMW radu 1. Aj nové BMW radu 2 Gran Coupé používa napríklad rovnaké riešenie podvozka či inovatívnych ovládacích prvkov. Medzi novinky patrí aj technológia ARB (obmedzovanie preklzu kolies hneď pri motore), ktorá pochádza z elektrifikovaného modelu BMW i3s.
Systém využíva riadiacu jednotku preklzovania kolies integrovanú priamo do riadiacej jednotky motora a nie do systému dynamickej kontroly vozidla DSC. Výsledkom je odstránenie dlhých signálnych dráh, čo znamená, že informácie sa presúvajú trikrát rýchlejšie, zatiaľ čo preklzujúce koleso sa podarí dostať pod kontrolu až desaťkrát rýchlejšie.
Technológia ARB sa spája so štandardne dodávaným systémom BMW Performance Control (rozdeľovanie krútiaceho momentu) a vytvára tak skvelý zážitok v modeloch s pohonom predných, ako i s inteligentným pohonom zadných kolies BMW xDrive vo verzii M235i xDrive
Pod kapotou štýlovky od BMW bude vôbec najsilnejší štvorvalcový motor v ponuke spoločnosti BMW Group s výkonom až 225 kW (306 koní), ktorý môžeme poznať z výkonných verzií BMW radu 1 či BMW X2. Štandardne sa dodáva aj s novo vyvinutým mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen, ktorý dodáva vozidlu ešte športovejšie ostrohy pri vytváraní svornosti medzi prednými kolesami.
BMW radu 2 Gran Coupé sa bude predávať po celom svete a predstavuje príťažlivý doplnok do modelového radu. A to najmä na trhoch, kde si karosérie typu sedan užívajú veľkú popularitu aj napriek trendu SUV.