Pripravované Citigo do zásuvky nachytal fotograf portálu iDNES.cz v centre Prahy, pravdepodobne pri natáčaní propagačného videa. Biela najmenšia škodovka jazdila pred Rudolfínom a cez Mánesův most.
Na aute sú zreteľné isté dizajnové úpravy oproti aktuálnym verziám s benzínovým atmosférickým litrovým trojvalcom. Na zadnej časti má totiž auto veľký nápis Škoda, ktorý u nových modelov nahrádza tradičné okrúhle logo značky. Ide o prvok z nového dizajnového smeru automobilky, podobne ako je tomu pri Škode Scala či Kamiq.
Biela elektrická škodovka nesie na zadnej časti označenie CitigoE a tiež znak iV. Ten podľa vyhlásenia Bernharda Maiera, šéfa českej automobilky, dostanú všetky elektrifikované modely značky.
Ako prvý sa predstavil na autosalóne v Ženeve tento rok v marci žiarivo žltý koncept Vision iV, ktorý naznačil podobu pripravovaného veľkého elektrického crossoveru pripravovaného na budúci rok.Na prvý elektromobil začnú brať predajcovia Škody predobjednávky pravdepodobne už v nasledujúcich týždňoch, vyrábať sa začne v poslednom štvrťroku tohto roka.
Cena vrátane DPH nemá presiahnuť hranicu pol milióna českých korún (do 20-tisíc eur). Tým by sa škodovka do zásuvky stala vôbec najlacnejším plnohodnotným elektromobilom na českom, ale i slovenskom trhu.
Najmenší model značky už niekoľko mesiacov testuje elektropohon za pomoci reálnych užívateľov v špeciálnom projekte Škody. Vybraní zákazníci testujú desať prototypov vozidla Citigo E-PILOT s elektropohonom postaveným na základoch modelu Volkswagen e-Up. Značka tak zhromažďuje skúsenosti užívateľov ešte pred uvedením finálnej sériovej verzie jej prvého elektromobilu.
"V rámci projektu budeme testovať rad služieb súvisiacich s batériovými elektromobily, aby sme boli na konci tohto roka dokonale pripravení na začatie predpredaja prvého sériovo vyrábaného elektrického vozidla značky Škoda," uviedol pri štarte projektu šéf českého zastúpenia Škody Luboš Vlček.
Trio najmenších áut koncernu Volkswagen, VW Up!, Seat Mii a Škoda Citigo, vyrábané v bratislavskom závode automobilky v tomto roku plne prejdú na elektrický pohon.
Adaptácia spaľovacích motorov na emisné normy by bola príliš nákladná a nesplnila by požadované limity, u týchto najmenších modelov tak bude pre automobilky jediným zmysluplným riešením, ako ich udržať v ponuke, práve prechod na elektrický pohon.
"Prechod na elektrický pohon dáva práve pri malých autách veľký zmysel, pretože potrebujete menší akumulátor, a to znamená nižšiu cenu. Spaľovací motor v týchto najmenších autách nebude, pretože má príliš vysoké emisie. A nemôžete do nich nainštalovať napríklad hybridnú technológiu, pretože je to príliš drahé pre výrobcov i zákazníka," uviedol pre redakciu iDNES.cz Luca de Meo, šéf značky Seat.
Trojčatá dostanú batériu s kapacitou 37,7 kWh, čo by malo vystačiť na dojazd na jedno nabitie na úrovni zhruba 270 kilometrov.
V nasledujúcich štyroch rokoch však rozbehne Škoda najväčší investičný program v doterajšej histórii podniku a investuje zhruba dve miliardy eur do elektrifikácie a digitalizácie. Do konca roka 2022 sa predstaví viac ako tridsať nových modelov, z ktorých viac ako desať bude úplne alebo aspoň čiastočne elektrifikovaných.