StoryEditor

Renault posúva úroveň. Najpredávanejšie auto v segmente bude kvalitnejšie

29.01.2019, 11:50
Postupne sa dozvedáme mnohé detaily o francúzskej mestskej novinke - Renault Clio.

Včerajším dňom sa spustilo postupné odhaľovanie nástupcu jedného z najpredávanejších áut v Európe. Renault totiž zverejnil podobu prepracovaného interiéru novej generácie modelu Clio, pričom dnes doplnil tieto fotografie aj o ďalšiu, odhaľujúc vonkajší evolučný dizajn.

Áno, v interiéri nájdeme množstvo zásadných zmien, pričom vzhľad karosérie sa pozmenil len skutočne decentne. Za vzor si pritom novinka vzala model Mégane, čo je možné vidieť najmä na prednej časti s podobne riešenými hlavnými a dennými svetlometmi a vzadu koncovými svetlami.

​Platí to tiež o nárazníkoch či maske chladiča. Každopádne, Clio si zachová svoj "image" a charakteristické črty. Napríklad z bočnej strany sa auto prakticky nezmenilo.

Mnohých možno prekvapí, že Clio sa ubralo proti prúdu. Jeho rozmery sa totiž zmenšili a na dĺžku meria napríklad o 14 milimetrov menej (4 048 milimetrov) a výška sa znížila o 30 milimetrov na 1 440 milimetrov. Priestor vo vnútri však podporí rozšírenie modelu na rozmer 1 798 milimetrov a poteší tiež 391 litrový batožinový priestor.

Zaujímavosťou je, že celkový vzhľad bude možné dotvoriť individualizačnými balíkmi R.S. Line a luxusným prevedením Initiale Paris.

Práve prvý spomínaný vizuálny balík má nahradiť GT Line a priniesť zákazníkom športovejší vzhľad auta so špecifickou maskou chladiča, prepracovanou zadnou časťou vozidla či 17-palcovými diskami kolies. Zmeny sa pritom udejú aj v interiéri, kde pribudnú karbónové prvky, športový volant a hliníkové pedále so športovými sedadlami.

Luxusné prevedenie Initiale Paris naopak vsádza na chrómové doplnky, 17-palcové disky kolies a v kabíne nájdeme potom kožené čalúnenie či špecifický kožený volant.

Interiér novinky má byť v každom prípade kvalitnejší než v minulosti. Nechýbajú imitácie karbónu, koža, prepracovaná je tiež palubná doska a z nej vychádzajúci 9,3-palcový displej infotainmentu. Ide dokonca o najväčší displej, aký bol kedy v modeloch Renault montovaný.

Centrálnu obrazovku však dopĺňa aj sedempalcový alebo desaťpalcový kolega v podobe digitálneho prístrojového štítu pred vodčom. Všetky detaily z kabíny ukazuje automobilka aj v samostatnom dvojminútovom videu vyššie.

Automobilka však zatiaľ neuviedla oficiálne motorizácie či bezpečnostné a asistenčné systémy. Predpokladať však môžeme, že nebude chýbať adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie a podobne. Na výber by mali byť nové litrové trojvalce, známe z faceliftovaného modelu Nissan Micra.

Výstavnú premiéru zažije nový Renault Clio na marcovom autosalóne v Ženeve a na trh by sa mohol dostať v druhej polovici tohto roka.

01 - Modified: 2024-11-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ďalšia značka priznala chybu a robí krok späť. Do jej modelov sa vrátia fyzické tlačidlá 02 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 03 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Častý zlozvyk vodičov: Kedy využívať hmlovky a kedy vám už môže hroziť pokuta? 04 - Modified: 2024-11-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Honda vylepšila svoj najpredávanejší model v Európe. Zmenami reaguje na zákazníkov 05 - Modified: 2024-11-09 23:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s úplne novým crossoverom od MINI. Svojou veľkosťou mieri aj na rodiny​
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. november 2024 21:25