StoryEditor

Volkswagen predstavil úplnú novinku. Toto je vôbec najmenšie SUV značky

26.10.2018, 13:10
Najmenšie a pravdepodobne tiež najlacnejšie športovo-úžitkové auto od Volkswagenu zažilo hneď trojicu debutov.

Po mnohých malých odhaleniach detailov novinky prišiel čas aj na oficiálne slávnostné predstavenie vôbec najmenšieho a tiež najlacnejšieho športovo-úžitkového automobilu značky Volkswagen.

Zaujímavosťou však je, že najnovší počin nemeckej automobilky absolvoval hneď trojicu premiér - v Amsterdame, Šanghaji a Sao Paule. Dôvodom je fakt, že sa T-Corss bude predávať globálne, hoci s mierne pozmenených verziách.

​Jeho výroba bude prebiehať, rovnako ako pri modeli Polo, v španielskom závode značky. Je to pochopiteľné, nakoľko predstavený model T-Cross je vlastne akého Polo na steroidoch. Jeho dĺžka dosahuje 4,11 metra, takže je o 12 centimetrov kratší, než jeho kolega T-Roc.

Oproti nemu však T-Cross nadväzuje svojím dizajnom skôr na vlajkovú loď v podobe Touaregu. Mohutná predná maska je opticky spojená so svetlometmi a v zadnej časti nájdeme koncové svetlá spojené do jedného prvku po celej šírke piatych dverí - to sú zrejme najvýraznejšie charakteristické črty novinky. Základ pritom tvoria 16-palcové disky, no vrcholom sú disky kolies s rozmerom 18-palcov.

Kabínu obohacujú, podobne ako pri T-Rocu, kontrastné farebné prevedenia niektorých plastov - nájdeme ich najmä na palubnej doske či v okolí radiacej páky. Vďaka svojmu až 455-litrovému batožinovému priestoru dokáže T-Cross zaujať aj v úlohe rodinného auta.

S rázvorom 2,56 metra predznamenáva aj dostatočný vnútorný priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktoré sa dokonca dajú v 14-centimetrovom rozsahu posúvať. V koncovej pozícii bude teda základný objem batožinového priestoru znížený na slušných 385 litrov.

S modelom Polo zdieľa nový Volkswagen T-Cross pochopiteľne tiež modulárnu platformu pre malé autá MQB A0, takže dostane výhradne pohon predných kolies, pričom zdieľať bude tiež turbodúchadlom prepĺňané motorizácie pod prednou kapotou.

Volkswagen

​Základný litrový TSI trojvalec je k dispozícii s výkonom 70 či 85 kW. V ponuke sa objaví taktiež objemnejší 1,5-litrový benzínový štvorvalec disponujúci výkonom 110 kW, podobne ako 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 70 kW.

Najslabšia benzínová verzia bude podľa predpokladov spojená s päťstupňovým manuálom, ostatné motorizácie budú následne spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou, alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Cena modelu zatiaľ nie je známa, očakávania však hovoria nielen o najmenšom SUV značky, ale taktiež tom najlacnejšom. Aj napriek tomu bude stále potrebné rátať s podstatne vyššou sumou, než za klasický hatchback.

01 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 02 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 03 - Modified: 2024-11-14 18:23:34 - Feat.: - Title: Juhokórejský automobilový export dosiahol v októbri nový rekord 04 - Modified: 2024-11-14 13:05:00 - Feat.: - Title: Záchranné lano VW za miliardy 05 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad)
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
16. november 2024 01:38