Hoci sa tomu bránili, nakoniec aj Rolls-Royce podľahol stúpajúcemu trendu športovo-úžitkových automobilov. Len nedávno predstavil svoj vôbec prvý počin v tomto segmente, pričom ide o najluxusnejšie sériové SUV sveta.
Približne 5,3-metrový kolos ponúka 560/600 litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení narastie až na 1 930 litrov a celková hmotnosť auta mierne presahuje 2,6 tony.
"Vedeli sme, že musíme ponúknuť našim klientom to, čo nemohli nájsť na trhu SUV," komentoval novinku pri premiére Torsten Müller-Ötvös, generálny riaditeľ spoločnosti Rolls-Royce Motor Cars. "Cullinan je luxus vo svojej najčistejšej podobe zmiešanej s dokonalou praktickosťou a terénnymi schopnosťami," dodal.
Pod kapotou pracuje 6,75-litrový dvanásťvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 571 koní a krútiaci moment 850 Nm. Maximálna rýchlosť je pritom stanovená na 250 kilometrov za hodinu a poháňané sú všetky štyri kolesá.
Nemecká spoločnosť Klassen zaoberajúca sa úpravou vozidiel si však zrejme myslela, že aj napriek úctyhodným parametrom je Cullinan malý. Vyriešili to následne veľmi jednoducho - proste ho predĺžili o ďalší meter.
Nejde o prvú podobnú úpravu firmy, tá sa totiž podpísala aj na predĺžení Range Roveru:
Nejde pritom o žiadny grafický návrh, ale reálny model, ktorý si (za dostatok peňazí) pokojne kúpite aj vy. Celková dĺžka auta po úprave dosahuje 6 357 milimetrov a v skutočnosti to nebolo také jednoduché, ako sa môže zdať.
Prepracovaných bolo totiž množstvo dielov karosérie, predĺžené boli napríklad aj zadné dvere, pričom prepracovaný je tiež interiér vozidla. A ako tomu býva pri modeloch Rolls-Royce, dôležití ľudia budú sedieť práve v zadnej časti.
K dispozícii je pre nich ovládanie niekoľkých komfortných funkcií pohodlne prostredníctvom iPhonu a pre prípad, že sa bojíte o svoj život, obohatiť si môžete karosériu aj o balistickú ochranu.
V ponuke sú pritom dve úrovne - prvá odoláva útokom malých zbraní, gulometom či samopalom. Druhá vás ochráni aj pred strelami s oceľovým jadrom.
Samozrejme, úprava sa podpísala aj na finálnu cenu. Za predĺžený model s najnižšou balistickou ochranou si úpravca pýta 1,8 milióna eur. Ďalšie vylepšenia už majú len súkromný cenník.