StoryEditor

Peugeot prekvapil. Konečne prináša pohon všetkých kolies, má to však háčik

25.09.2018, 15:50
Dočkali sme sa. Francúzska automobilka Peugeot potvrdila príchod dlho očakávaného pohonu všetkých kolies, ktorý však nájdeme pri jednom z nových plug-in hybridov.

Bohužiaľ, automobilka Peugeot dávala pri svojich modeloch prednosť výhradne pohonu prednej nápravy. Platilo to však aj pri SUV modeloch (napríklad 5008 a 3008), ktoré by inak ponúkli vďaka pohonu všetkých kolies aj naozaj slušné využitie v teréne. Namiesto toho disponovali "len" funkciou Grip Control, ktorá upravuje krútiaci moment.

Francúzi však teraz potvrdili príchod elektrifikovaných modelov a nie jedného, ale rovno trojice. Medzi nimi bude kompaktné SUV 3008 či dve karosárske verzie novinky 508 (508 sedan a SW). Nepôjde však o čisto elektrické autá, ale o plug-in hybridné vozidlá, ktoré môžete dobíjať zo zásuvky.

Skvelá správa

Najväčšou novinkou je "tritisícosmička", ktorá konečne dostane aj pohon všetkých kolies Hybrid4. Vo svojich útrobách bude ukrývať prepracovaný 1,6-litrový benzínový PureTech motor s výkonom 200 koní (147 kW) a dopomáhať mu bude aj elektrický doping s výkonom ďalších 109 koní (80 kW).

Vďaka 13,2 kWh batérii bude model schopný prejsť na čisto elektrický pohon zhruba 50 kilometrov, pričom kombinovaný výkon systému bude až 300 koní.

S pohonom Hybrid4 a automatickou prevodovkou e-EAT8 vyšprintuje na stovku už za 6,5 sekundy. Dostupnosť je však výhradne v najvyššej možnej výbave GT.

Úsporný kombík a sedan

Okrem hybridného SUV predstavil Peugeot aj elektrifikované novinky v podobe 508 a 508 SW. Tie budú mať pod kapotou 1,6-litrový PureTech benzínový agregát s výkonom 180 koní a rovnako elektrickú podporu s výkonom 100 koní.

Batéria 11,8 kWh zaistí čisto elektrický dojazd na úrovni 40 kilometrov a radenie bude prebiehať pomocou automatickej e-EAT8 osemstupňovej prevodovky. Hybridné modely budú k dispozícii vo výbavách Allure, GT Line a GT, pričom hybridne poháňaná bude predná náprava.

Batérie je možné dobiť za sedem hodín zo štandardnej zásuvky, či za necelé dve hodiny z 6,6 kW Wallboxu. Samozrejmosťou je tiež rekuperácia brzdnej energie vďaka systému i-Booster.

Kedy sa novinky dostanú do predaja zatiaľ nie je známe, rovnako ako ich cena. Majú byť však štartovným mostíkom pre ďalšie modely, pričom práve táto trojica bude pútať pozornosť aj na blížiacom sa autosalóne v Paríži.

01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 15:07