Česká automobilka predstavila kompaktné športovo-úžitkové auto s označením Karoq v roku 2017 a je druhým zástupcom SUV-ofenzívy tejto značky. Po predstavení terénneho Scout variantu sa v súčasnosti môžeme pozrieť aj na ďalšiu možnosť konfigurácie - športovo ladený model Karoq Sportline.
Zmeny nájdeme ihneď pri pohľade na vozidlo. Špecifická je červená farba, no pribudli najmä čierne doplnky. Prednej časti dominuje prepracovaný agresívnejší nárazník, maska chladiča v čiernom lakovaní, prahy dverí vo farbe karosérie, tónované zadné sklá či čierne strešné nosiče.
Nechýbajú ani decentné plakety s nápisom Sportline na predných blatníkoch auta a exkluzívne 18-palcové čierne hliníkové disky. Voliteľné sú potom aj rozmery 17 a 19 palcov v čiernej farbe.
V interiéri potom nájdeme čierne športovo tvarované sedadlá so strieborným kontrastným prešívaním. Vyhotovenia pozostáva z trojvrstvovej látky Thermoflux, vďaka ktorej je zabezpečená lepšia priedušnosť sedadiel - väčší komfort pri cestovaní v lete a pri dlhých jazdách.
Pred vodičom je osadený športovo strihaný multifunkčný volant s koženým poťahom a kontrastným strieborným prešívaním. Pedále získali športovejší vzhľad využitím nerezovej ocele. Na štýlovosti pridáva Karoqu aj čierny strop, čierne obloženie stĺpikov a LED balík vnútorného ambientného podsvietenia.
Na prianie si môže potom zákazník zvoliť tiež digitálny prístrojový štít s novým piatym usporiadaním informácii na tomto displeji pred vodičom. Zobrazí sa otáčkomer a aktuálna rýchlosť uprostred.
Vďaka voliču jazdných profilov je k dispozícii vodičovi aj nastavenie vozidla, pričom elektrická kontrola stability ESC ponúkne dve úrovne nastavenia.
Verziu Sportline je možné získať spolu s jedným zo štyroch ponúkaných motorizácii. Najslabší benzínový motor zastupuje 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW (150 koní) kombinovaný s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou, prípadne automatickou sedemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Najvýkonnejšie benzínové prevedenie je v podobe dvojlitrového štvorvalca s výkonom 140 kW (190 koní), ktorý je dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG.
Naftové zastúpenie má na starosti dvojlitrový TDI agregát s výkonom 110 kW (150 koní) alebo 140 kW (190 koní). Slabší variant je dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, avšak voliteľne je možné získať aj DSG automat či pohon všetkých kolies.
Silnejšia verzia už disponuje výhradne automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.
Nechýba množstvo Simply Clever riešení, no cena nového dynamicky zameraného prevedenia Sportline zatiaľ zverejnená nebola. Podobne ako v prípade verzie Scout, tak aj Sportline je len akýsi balík dizajnových prvkov a neponúka technické zmeny.
Vrchol však tvoria 140 kW agregáty, ktoré kompaktné SUV dokážu veľmi príjemne rozhýbať a ponúknuť dynamickú jazdu.