Novinku od Volva typ S60 predstavili priamo v americkej továrni v Charlestone. Má veľký význam, prináša niekoľko prvenstiev. Nové Volvo S60 bude prvé auto značky v priebehu posledných desiatok rokov, ktoré nebudú ponúkať so vznetovým motorom.
Volvo sa totiž orientuje na elektrifikáciu a naftu odtlačilo do úzadia. Či s tým spravilo Volvo správny krok, to ukáže až budúcnosť a predaje.
Dizajn nie je žiadnym prekvapením. Ide skôr o zmenšenú kópiu väčšieho S90. Nielen spredu so známymi svetlometmi, ale aj zadný tvar pripomína väčšieho brata.
Volvo sa tak uberá rovnakým krokom, ako napríklad Audi, BMW alebo Mercedes-Benz. Či je to dobré, alebo zlé, o tom musia rozhodnúť zákazníci.
Pod prednou kapotou už nenájdeme žiaden diesel, Volvo S60 bude spoliehať len na čistý benzín alebo hybridné sústavy. Verzia T5 ponúkne 184 kW (250 koní) a silnejšia T6-ka 228 kW (310 koní). Všetky motory majú rovnaký zdvihový objem 2,0 litra.
Plug-in hybridné verzie začnú v predaji dve. Prvá slabšia T6 má 250 kW (340 koní), silnejšia T8 až 294 kW (400 koní). Oba plug-in hybridy majú pohon všetkých kolies.
To ale nie je koniec. Ako sme vás už informovali, Volvo si pripravilo športovejšie naladenie najsilnejšej T8 s balíkom Polestar Engineered.
Ten pridá lepšie brzdy, tlmiče Ohlins a iné naladenie motora na 305 kW (415 koní). Tento údaj síce zatiaľ potvrdili len pre USA, v Európe to bude s najväčšou pravdepodobnosťou rovnaké.
Diesel zostane nateraz len pod kapotou kombíka V60, časom však môžeme očakávať vyškrtnutie z ponuky aj pre tieto motorizácie. K zákazníkom sa novinka dostane koncom roka. Uvidíme, ako si obstojí v konkurencii prémiovky z Nemecka.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.