Od uvedenia originálnej Hondy CR-V v roku 1995 slúžil tento model vo väčšine prípadov ako porovnávacie kritérium v sektore SUV z hľadiska priestorovej efektivity. Najnovší model, ktorý sa na európskom trhu bude predávať neskôr tohto roku, sa vďaka tomuto dedičstvu stal doteraz najpraktickejším a najpohodlnejším modelom CR-V.
Na začiatku projektovania najnovšej Hondy CR-V inžinieri značky výrazne prepracovali platformu vozidla. Kolesá sa premiestnili viac k rohom automobilu, čím sa rázvor zvýšil až o 40 milimetrov a svetlá výška sa zlepšila o rovnakých 40 milimetrov.
Táto zmena rázvoru, spolu so zväčšením šírky vozidla o 35 milimetrov, umožnila pri zachovaní celkovej dĺžky vozidla vytvoriť viac priestoru pre samotných cestujúcich.
Ešte viac priestoru
Tento priestor navyše sa vo vnútri aj následne dobre využil. Cestujúci vpredu tak získali o päť milimetrov viac miesta pre hlavu a o 16 milimetrov viac pre bedrá.
Tandemová vzdialenosť medzi prednými a zadnými cestujúcimi sa zlepšila o ďalších 50 milimetrov a vďaka tenšej palivovej nádrži, umiestnenej pred zadnými kolesami, sa o 50 milimetrov zlepšil aj priestor pre nohy pasažierov vzadu.
Uhol otvárania zadných dverí sa zvýšil o šesť stupňov, čo v kombinácii so zvýšením priestoru pre cestujúcich umožňuje ešte ľahšie nastupovanie a vystupovanie cestujúcich, a zlepšuje prístup pre umiestnenie detských sedačiek.
Ďalším zlepšením je „zaoblenie“ dolných prahov dverí, čím sa minimalizuje pravdepodobnosť znečistenia odevu pasažierov pri vystupovaní, najmä ak s vozidlom absolvovali jazdu v teréne.
Sedem miest a najlepší kufor v triede
Benzínové modely CR-V sa teraz dodávajú aj so siedmimi sedadlami. Všetky tri rady majú pritom sklápacie sedadlá, ktoré zabezpečujú pohodlie všetkých cestujúcich pri dlhšej jazde.
V sedemmiestnej verzii sa druhý rad sedadiel posúva dopredu a dozadu až o 15 centimetrov, čím sa dokonca aj pre dospelých vytvára veľký priestor pre nastupovanie a pohodlné sedenie vzadu. Operadlá tretieho radu sedadiel sa sklápajú dopredu a nadol, čím sa v prípade potreby zväčšuje tiež objem kufra.
Aj bez toho je však jeho objem špičkový a má doteraz najväčší „pôdorys“ nakladacieho priestoru v CR-V. Nové jedno-činné sklápanie operadiel sedadiel, delených v pomere 60:40, nadol, v kombinácii s dvojstupňovo nastaviteľnou podlahou nákladného priestoru v zadnej časti vozidla, umožňujú rýchlejšie a jednoduchšie nakladanie.
Úplne plochý povrch umožňuje naložiť aj väčšie predmety až po druhý rad sedadiel, ak je podlaha kufra v hornej polohe. Tieto zlepšenia vytvorili batožinový priestor s maximálnou dĺžkou nákladu 1 830 milimetrov v päťsedadlovej verzii (alebo 1 800 milimetrov v sedemmiestnej verzii).
Je to viac o celých 250 milimetrov voči predchádzajúcemu modelu CR-V, čo je dosť na umiestnenie 19,5-palcového horského bicykla. Majitelia majú aj možnosť upraviť si podlahu batožinového priestoru do dolnej polohy a vytvoriť o čosi hlbší zadný batožinový priestor.
Množstvo príslušenstva a technológií
Najnovší model CR-V disponuje, samozrejme, aj množstvom príslušenstva a technologických funkcií. Cestujúci na predných a zadných sedadlách môžu využívať zväčšený objem priehradok vo dverách, ktorý sa dosiahol presunutím reproduktorov vyššie v paneloch dverí.
Sú dostatočne veľké na uloženie veľkého tabletu. Vpredu sa nová troj-režimová stredová konzola dá prispôsobiť množstvu požiadaviek vrátane praktického držiaka na smartfón, alebo na priestor dostatočne veľký pre malú kabelku.
Od úpravy Elegance je vzadu k dispozícii dvojitý USB port, ktorý umožňuje nabíjať telefóny, tablety a ďalšie osobné elektronické prístroje. Trieda Executive okrem iného disponuje aj bezdrôtovým ovládaním zadných piatych dverí, dokonca aj s možnosťou nastavenia výšky otvorenia v obmedzených priestoroch.
Prvé dodávky najnovšej Hondy CR-V do Európy sa očakávajú už na jeseň 2018, pričom už od začiatku bude k dispozícii 1,5-litrový benzínový motor VTEC TURBO a päťsedadlový hybridný model bude nasledovať začiatkom roku 2019.
Zdroj: Tlačová správa