BMW pripravuje svoj vôbec najväčší model X7, ktorý ma vychádzať z novej generácie X5. Testovanie jej prototypov už totiž prebieha a to v naozaj extrémnych častiach sveta.
Chystaná novinka sa bude zaraďovať zrejme už skôr do kategórie SAV (Sports Activity Vehicle), než medzi športovo-úžitkové vozidlá.
Má pritom ponúknuť vodičovi ešte väčší pôžitok z jazdy tak na kľukatých vidieckych cestách, ako aj pri absolvovaní dlhých diaľničných úsekov.
Nemecká automobilka to chce dosiahnuť aj vďaka zavedeniu nových systémov zavesenia a podvozku, ktoré sú v modeli X k dispozícii vôbec po prvýkrát.
K dispozícii má byť tiež nový offroadový balík, ponúkajúci možnosti meniť nastavenie vozidla stlačením tlačidlového voliča tak, aby sa dokonale prispôsobilo podmienkam jazdy mimo spevnených ciest.
Ako informuje BMW, či už jazdí v poradí štvrtá generácia po snehu, piesku, skalách alebo štrkových cestách, má dokonalé nastavenie pohonu a zavesenie na každý povrch.
Prototypy momentálne absolvovali náročné skúšky napríklad v zimnom testovacom centre v Arjeplogu vo Švédsku, na štrkoviskách v Južnej Afrike aj na púštnych dunách v Amerike.
Nové BMW X5 muselo odolať nielen chladu, ale aj spaľujúcim horúčavám, hornatému terénu či mokrým a blatistým cestám v trópoch.
Dynamický charakter následne značka odskúšala sériou testov na okruhoch v americkom štáte Alabama a na známej pretekárskej dráhe Nürburgring v Nemecku.
Potvrdilo sa, že novinka spĺňa najvyššie nároky na agilitu, presnosť, ovládanie a komfort, a to najmä vďaka systému Adaptive M Suspension Professional a integrálnemu aktívnemu riadeniu, ktoré sú v ponuke rovnako vôbec prvýkrát. Model by sa mal predstaviť verejnosti ešte tento rok.