Dočkali sme sa. Divízia nemeckej automobilky na autosalóne v Ženeve odhalila svoj nový model. Už na vlaňajšom ročníku sa verejnosti predstavila štúdia s názvom Mercedes-AMG GT Concept, ktorá zaujala najmä svojím odvážnym dizajnom a farebnou kombináciou.
Dnes však už poznáme podobu a špecifikáciu sériového automobilu, ktorý si môže brúsiť zuby pokojne aj na výkonné Porsche Panamera. A nie je sa ani čomu čudovať, už na prvý pohľad totiž vzbudzuje rešpekt. Na autosalóne priťahoval prírastok do AMG rodiny množstvo návštevníkov a osobné stretnutie sme s novinkou absolvovali aj my.
Dokonalý kokteil
Základom prvého štvordverového fastbacku spoločnosti AMG je platforma MRA, ktorú využíva aj napríklad Mercedes-Benz triedy E či nová generácia modelu CLS. Novinka pôsobí rozhodne svalnato a agresívne, no pritom tu nájdeme aj určitú dávku elegancie a luxusu. Výraznú prednú "žraločiu" časť zdobí najmä mohutná maska chladiča s logom či výkonné Multibeam LED svetlomety.
V zadnej časti, ktorej predchádza klesajúca strecha, sú osadené úzke koncové svetlá s LED technológiou. Vzhľadom na motorizáciu tu bude potom možné nájsť aj výklopný spojler, difúzer či mohutné koncovky výfukového systému.
Keď sa cez bezrámové dvere presunieme do interiéru, každý si ihneď uvedomí, že sa nachádza v modeli od Mercedesu. Spracovanie je totiž opäť na naozaj veľmi vysokej úrovni a aj napriek tomu, že ide o výkonné športové auto, luxus a pohodlie zostávajú zachované. Potvrdzujú to aj slová samotnej automobilky, ktorá tvrdí, že kabína predstavuje symbiózu výkonu a exkluzivity.
Mohutná tvarovaná palubná doska vytvára spolu s panelmi dverí a stredovou "V8" konzolou jeden celok. Nájdeme tu aj podsvietené výduchy klimatizácie s turbínovým dizajnom a dominantou bude rozhodne dvojica 12,3-palcových displejov, ktoré sú opticky spojené do jedného prvku.
Jeden zastáva funkciu infotainmentu, druhý prístrojového štítu. Toto riešenie bude pri V8 verzii už v základe a pri šesťvalcových prevedeniach modelu za istý príplatok.
Samozrejmosťou je aj špičkový a športovo rezaný multifunkčný volant. Rovnako každého potešia aj pohodlné sedadlá s použitím špičkovej kože Nappa.
Technicky má ísť však o rodinné a výkonné auto, takže v zadnej časti nájdeme aj dostatočný batožinový priestor s objemom 395 litrov a ďalších 60 litrov potom nájdeme aj pod podlahou kufra. Po sklopení sedadiel vznikne dokonca priestor s objemom až 1 324 litrov.
Nefalšované AMG
Najhlavnejšou časťou je však rozhodne to, čo sa skrýva pod dlhou prednou kapotou. Najvýkonnejšia verzia s poriadne zložitým názvom Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Door Coupé dostala štvorlitrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel, výkonom 639 koní a krútiacim momentom závratných 900 Nm.
Maximálna rýchlosť je stanovená na 315 kilometrov za hodinu a z nuly na sto kilometrov za hodinu dokáže zrýchliť už za 3,2 sekundy. Vďaka týmto hodnotám je na úrovni najvýkonnejšieho štvrdverového kupé od Porsche - Panamera Turbo S, ktorý tak získal vydareného konkurenta.
K dispozícii je aj rovnaký V8 agregát, avšak s nižším výkonom 577 koní či trojlitrový prepĺňaný šesťvalec s výkonom "len" 429 koní, ktorý je však braný ako mild-hybrid.
Disponuje totiž pomocným elektrickým kompresorom, ktorý dokáže modelu dodať ďalších 22 koní a 250 Nm k základnému krútiacemu momentu 520 Nm.
Modely sú vždy dodávané s deväťstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift a pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic+. Určité rozdiely však medzi motorizáciami nájdeme, najvýkonnejšie dve sú spojené s MCT prevodovkou, zatiaľ čo základná najslabšia verzia je s prevodovkou TCT.
Cenu nepoznáme
Novinka si odbila svoj slávnostný debut len nedávno a to 6. marca 2018 na autosalóne v Ženeve. Do predaja v Európe by sa mal nový Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé dostať už v priebehu tohto leta.
Koľko si za tento skvost nemecký výrobca vypýta? To zostáva zatiaľ otázkou, cena má byť zverejnená až s blížiacim sa uvedením na trh.
Cestu redaktora zabezpečila spoločnosť Daimler/Mercedes-Benz Slovakia.