Viac hybridnej sily v dynamickejšom dizajne. Takto hovorí o novom hatchbacku segmentu C Toyota.
Značka je nepochybne priekopníkom hybridnej technológie pohonu. Oproti terajšej generácii modelu Toyota Auris výrazne posilní v oblasti spojenia spaľovacieho motora a elektromotora.
Ponúkne totiž len jeden motor bez dopingu elektriny. Donedávna to bolo práve naopak. Hybridný pohon bol len jeden a značka svoju peknú novinku predstavila na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.
Spolu budú v ponuke tri motorizácie, z toho dve hybridné. Slabšia má celkový výkon 122 koní a základom je 1,8-litrový benzínový motor. Silnejšia ponúka 180 koní a nový zážihový motor má objem dva litre.
Určený je pre dynamickejších vodičov, ktorým je predsalen 122 koní „klasického“ hybridu málo. Zákazníci možnosť 180-koňového hybridu určite ocenia. Pre tých, ktorí nechcú hybrid, Toyota ponúkne aj bežný 1,2-litrový turbobenzín.
Auris postavili na novej globálnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Navrhli ju s ohľadom na inteligentné rozmiestnenie komponentov, zjednodušenie návrhu a zlepšenie jazdnej dynamiky. Auris má vzadu novú viacprvkovú nápravu pre zlepšenie ovládateľnosti a výrazne tuhšiu karosériu a šasi s vysokým podielom vysokopevnostnej ocele. Aj ťažisko je nižšie ako v doterajšom type.
Naozaj dynamický dizajn podporuje o 40 milimetrov dlhšia karoséria, ktorá je zároveň nižšia o 25 milimetrov a širšia o 30 milimetrov. Rázvor je dlhší o 40 milimetrov. Toyota hovorí aj o nižšej prednej kapote, podporujúcej športovejšie stvárnenie Aurisu. Musíme uznať, že dizajn sa Toyote podaril a pri "osobnom stretnutí" nás naozaj ohromila.
Pôsobí sympaticky dynamicky a ostré rysy strieda s uhladenými linkami. Bočná silueta pohladí oko, pri pohľade z boku však trochu bije do očí výrazne vystupujúci zadný nárazník, no aj napriek tomu si značka zaslúži za vzhľad novinky palec hore. Toyota ponúkne aj dvojfarebné lakovanie.
Je poznať, že pri návrhu novej platformy aj samotného Aurisu konštruktéri dbali oveľa viac na športovosť a jazdné zážitky za volantom. Podľa všetkého bude teda Auris športovejší ako doteraz, podporí ho dvojlitrový hybrid a tiež nízka, široká karoséria s ťažiskom viac „pri zemi“.
Aj automobilka priznáva, že pre európsky trh je práve toto kľúčové. Svoje autá dostanú prví zákazníci behom leta 2018.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.