Elektromobil je vyrobený z recyklovaných materiálov a okrem Siemensu sa na ňom podieľa aj E.on, ktorý dodá špeciálne ceny za dobíjanie. Všetko však začalo ako študentský projekt, na ktorý sa zhromaždilo 1,2 milióna eur formou komunitného financovania.
Sériová výroba má odštartovať v roku 2019 v novo postavenej fabrike v Landskrone na juhu Švédska. Na internete je auto možné zarezervovať na základe vratnej zálohy 149 eur, cenníková cena je stonásobne väčšia. Podľa šéfa Uniti Lewisa Horného už pozbierali vyše dvetisíc objednávok.
Vozidlo vyrobené z recyklovaných kompozitných materiálov má za dobu životnosti vytvoriť o tri štvrtiny menej emisií CO2 v porovnaní s klasickým automobilom.
Tvorcovia pre Uniti One vyvinuli špeciálnu modulárnu platformu, ktorá umožní stavbu rôznych druhov áut, od dvojmiestnych až po päťsedadlové. Prvý model má dve sedadlá umiestnené za sebou a váži len 450 kilogramov. V tom je schovaný "fígeľ": vďaka tomu mohli „auto“ homologizovať ako ťažkú štvorkolku.
Ovládanie auta je plne digitálne, pilot ho riadi joystickom, ktorý nahrádza volant a nie je mechanicky spojený s kolesami - také riešenie legislatíva u áut doteraz neumožňuje. Na prístrojovej doske je potom už len obrovský displej, cez ktorý sa ovládajú všetky funkcie vozidla.
Vodič má dôležité prevádzkové informácie stále na očiach vďaka priehľadnému head-up displeju. Tvorcovia tiež hovoria o prvkoch autonómneho riadenia.
"Navrhli sme ho od základov. To nám umožnilo integrovať do auta technológie, ktoré nie sú kompatibilné s dnešnými vozidlami," vysvetľuje Michael Bano, špecialista na autonómne systémy firmy Uniti.
Z nuly na osemdesiatku sa Uniti One rozbehne za tri a pol sekundy, maximom je rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Sľubovaný dojazd je 300 kilometrov. Na 200 kilometrov jazdy sa 22 kWh akumulátor nabije za pol hodiny.
Plné naplnenie zvládne rýchlonabíjačka za tri hodiny. Elektrické vozidlo je vybavené pre bezdrôtové (indukčné) nabíjanie. Zaujímavým prvkom je aj prídavná batéria pre núdzový dojazd do tridsaťkilometrovej vzdialenosti, ktorú je možné vybrať a nabiť doma zo zásuvky.
Švédsky E.On ponúkne k autu päť rokov nabíjania zdarma. Po Európe má byť ďalším trhom, na ktorý chce Uniti zamieriť, India, mestský elektromobil tam chce ambiciózny švédsky start-up ponúknuť v roku 2020.