StoryEditor

Česká ulička do Indie. Novú urastenú Škodu Slaviu sme preskúmali skrz naskrz

18.11.2021, 10:14
Túto škodovku na českých či slovenských cestách asi nikdy nestretneme. Atraktívna novinka však môže byť platným krokom vpred pre ofenzívu na neznámych ihriskách.

Futbalovému poteru to vysvetľujú takto: „Keď nelieta hráč, musí lietať loptu.“ Česká ulička je vo svetových slovníkoch futbalovej latinčiny. Múdra prihrávka po zemi prejde medzi súpermi na spoluhráčov. Vyžaduje si to prehľad a schopnosť improvizácie, prihrávka je vždy rýchlejšia ako nohy. Meno Slavia tak možno táto škodovka nedostala náhodou, píše iDNES.cz.

Na zložitý indický trh sa tiež musí fištrónom, improvizáciou a nečakanými riešeniami. Snáď aj preto dostala česká značka Škoda Auto, ktorá chvíľami dodnes doháňa k zúrivosti nemecké vedenie „českými riešeniami“ mnohých problémov, s ktorými si teutonské procesy korporácie neporadia, na starosti indický trh.

​Zaskóruje horúca škodovácka novinka „českou uličkou“ v miliardovej krajine, ktorej už 15 rokov svetové automobilky veštia obrovský potenciál? Volá sa Slavia, avšak rovnako tak by mohla baviť sparťanov, bohemákov i baníkovcov.

Hlavný je efekt

Už na pohľadu je to veľké auto. Silueta je ladná, hlavne zadné partie vyzerajú skvele, predok je možno guľatejší ako zvyšok auta, možno by mohol byť ňufák o pár centimetrov dlhší, potom by boli proporcie o čosi vyváženejšie. Technickú príslušnosť k malým autám prezrádzajú malé a do podbehov zapadnuté kolesá.

Práve kvôli nim z niektorých pohľadov divákovi príde, že na celku niečo nesedí. Taký je indický motorizmus, jednoduchý, hrajúci na efekt a pasúci po priestore, ako auto jazdí, je vlastne vo výsledku skoro jedno, hlavne aby malo vychytaný infotainment s pripojením k telefónu, na internet a wi-fi. V tom je indické publikum nekompromisné.

A tak sa nám možno nezdalo, že tablet uprostred prístrojovky pri prvom letmom zoznámení na tých pár dotykov funguje rýchlejšie ako v európskych škodovkách. Aj grafika, pravda jednoduchšia, je nejako prehľadnejšia. Základná obrazovka infotainmentu je sedempalcová, väčšia 10-palcová zvláda aj viacdotykové ovládanie podobne ako mobilný telefón.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro 02 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 03 - Modified: 2024-10-04 12:36:36 - Feat.: - Title: Japonská legenda od Mitsubishi konečne mieri aj do Európy. S trojročným meškaním 04 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 05 - Modified: 2024-10-04 08:00:00 - Feat.: - Title: Hyundai dosiahol významný míľnik. Vyrobil už sto miliónov áut, polovicu len za 11 rokov
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. október 2024 08:08