Nie sú vám pochuti nové moderné automobily alebo by ste len chceli doplniť svoju garáž o typický "česko-slovenský" automobil? Vhodnou investíciou s potencionálnym rastom hodnoty do budúcnosti môže byť napríklad aktuálne predávaný model Škoda Favorit - ikonické vozidlo z dielne mladoboleslavskej automobilky.
Na webe poľského predajcu sa objavil inzerát, ktorý dáva verejnosti možnosť zaobstarať si Favorit v podobe takmer nového auta. V ponuke je totiž verzia hatchback 135 L v modrom lakovaní, ktorá sa môže pýšiť údajom na odometri iba na úrovni 2 602 kilometrov.
Pod kapotou pracuje 1,3-litrový štvorvalec s výkonom 43 kW, ktorá spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Poháňané sú, pochopiteľne, výhradne predné kolesá a k dispozícii je s dnes už úplne sparťanskou výbavou L, ktorá označovala akýsi základ.
Nájsť v nej však možno zadné lapače nečistôt, zvnútra nastaviteľné sklopné spätné zrkadlá, prístrojový panel s analógovými hodinami (v tomto prípade má exemplár namiesto štandardných hodín otáčkomer), nastavovanie sklonu svetiel z miesta vodiča či dvojrýchlostné stierače predného skla s jednoduchým cyklovačom.
Chýbať by nemalo ani vyhrievané zadné sklo, pásy na krajných sedadlách, štyri opierky hlavy alebo nedelené zadné sklopné operadlá a napríklad pevné textilné koberčeky s vyberateľnými gumovými kobercami. Pasažierov na zadných sedadlách poteší prívod teplého vzduchu, opomenúť nemôžeme ani detskú poistku na zadných dverách.
Batožinový priestor ponúka objem 257 litrov, čo je z dnešného pohľadu úplné minimum, v minulosti však išlo o dobre vybavený a praktický automobil. Ako sa z fotografií v inzercii zdá, ide o skutočne zachovalý kúsok s minimom najazdených kilometrov a taktiež udržiavaným interiérom. V podstate si môžete zaobstarať Škodu Favorit v podobe, v akej pred rokmi schádzala z výrobnej linky - v tomto prípade konkrétne v roku 1991.
Jeho cena je podľa údajov z inzerátu stanovená na 39 900 złotých, čiže v prepočte približne 8 600 eur. Modelový rad Favorit sa vyrábal v rokoch 1987 až 1995 a celkom bolo vyrobených 783 167 kusov hatchbackov. V ponuke automobilky však bol aj o niečo praktickejší rodinný kombík s označením Forman, z ktorého putovalo od sveta 219 254 kusov. Nástupcom sa potom stala Škoda Felicia.
Nejde o malé výrobné čísla, no záujem o podobné ikonické klenoty čias minulých bude s pribúdajúcimi rokmi len a len stúpať. Najmä tu u nás, kde si vozidlá tohto typu ľudia nekupujú len ako investíciu pre neskoršie speňaženie, ale aj ako spomienku či pripomenutie svojej mladosti a zážitkov s ňou spojenými.