Informácie o zrode novinky, ktorá by predstavovala doteraz vôbec najmenší model značky Lexus, sa objavili v japonskom motoristickom časopise Mag-X. Zatiaľ oficiálne nepodložené správy dávajú priestor na zamyslenie, ako by mestský drobec mohol vyzerať, jeho názov však zatiaľ nepoznáme. Otáznik stále visí aj nad faktom, či skutočne príde.
Treba na druhú stranu podotknúť, že samotné úvahy o tom, že japonská automobilka pracuje na menšom aute oproti modelu UX, sa vynorili už po premiére konceptu Lexus LF-SA. Ten priblížil širokej verejnosti predstavu výrobcu o malom crossoveri určenom primárne do mesta.
Štúdia Lexus LF-SA
Hoci táto štúdia uzrela svetlo sveta ešte na ženevskom autosalóne v roku 2015, príležitosť pripomenúť si toto koncepčné vozidlo navodila premiéra kompaktnej Toyoty Yaris Cross, s ktorou by mal novo pripravovaný Lexus zdieľať podvozkovú platformu.
Mestský model prémiovky by mohol vychádzať z riešení crossoveru od Toyoty, vrátane tiež osadenej pohonnej jednotky. V modeli Yaris Cross je prítomný pohonom AWD-i, ktorý generuje hybridný systém s 1.5-litrovým spaľovacím motorom a dvoma elektromotormi. Celkový systémový výkon je potom na úrovni 116 koní.
Vzhľadom na vyššiu pozíciu v hierarchii tejto dvojice značiek nie je vylúčené, že elektromotory pre prémiovejší mestský crossover budú výkonovo posilnené. Počet by však mal zostať, vyžaduje si to totiž pohon všetkých kolies, kedy je k dispozícii jeden elektromotor na každú nápravu.
Takéto riešenie by sa teda objavilo zrejme aj v Lexuse, ak by sa pod kapotu skutočne dostal totožný pohon. Spomenutý hybridný systém je tradične ekonomický a zaručuje dobrú trakciu aj v náročnejších podmienkach. Aj platformu GA-B, ktorú používa Yaris Cross, by mohli technici prispôsobiť potrebám nového mestského Lexusu.
Okrem pohonu všetkých kolies umožňuje podvozková platforma nájsť taktiež miesto na priestranný batožinový priestor, čo by rozhodne potešilo menšie rodiny a opäť by to rozšírilo možný záber potencionálnych zákazníkov pre značku.
Auto by bolo v ponuke tam, kde pôsobí i Yaris Cross a teda v Európe, Japonsku a Austrálii. A hoci sa hovorí o možnom súperení s modelmi BMW X1 a Audi Q2, nie je to veľmi pravdepodobné. Tieto autá patria do vyššej ligy podobne ako model Lexus UX, ktorý je im bližší tiež rozmermi.
Aj keď by pripravovaný crossover mohol byť o čosi väčší ako Toyota Yaris Cross, bolo by ťažké zväčšiť ho až na rozmery vozidiel vyššej triedy. Pripravuje teda Lexus priekopníka vo svojom segmente? O štýlové autá nie je v segmente B-SUV núdza, ale v prémiovej triede je ťažké nájsť podobné auto. O tom, či sa možný plán dočká realizácie, ukáže až čas. Zdá sa však, že by to už nemuselo trvať dlho.