Novú generáciu Super Charge Ion Baterry (SCiB) chce spoločnosť uviesť na trh najneskôr za tri roky. Technológia má vyvrátiť všetky pochybnosti ohľadom rýchlosti "dotankovania" elektrických áut.
Čo je na batériách špeciálne? Nasadenie kysličníka s titánom a nióbom. Po novom má byť nabíjanie elektromobilov rapídne rýchlejšie.
V hlavnej úlohe titán a niób
Materiál anódy, opatrený zlúčeninou oxidu s titánom a nióbom, zdvojnásobí jej kapacitu líthia. Výsledkom má byť aj ultra rýchle nabíjanie batérií. "Sme veľmi nadšení potenciálom novej anódy s titánom a nióbom a novej generácie batérií SCiB," hovorí šéf výskumu a vývoja spoločnosti Toshiba, Dr. Osamu Hori.
Toshiba na batériách SCiB pracuje od roku 2008. "Nová batéria zabezpečí tiež vysokú hustotu energie a veľmi rýchle nabíjanie. Anóda s titánom a nióbom je oveľa menej náchylná na ukladanie kovov lítia pri rýchlonabíjaní alebo pri nabíjaní pri nízkych teplotách. To sú hlavné príčiny degradácie batérie a vnútorných skratov," vysvetľuje Osamu Hori.
Reálne nasadenie v blízkej budúcnosti
Osamu Hori hovorí o sériovom nasadení už čoskoro. "Skôr, ako o čiastkové zlepšenie, ide o revolučný postup, ktorý bude mať významný podiel na dojazde a výkonnosti elektromobilov. Naďalej zlepšujeme výkony batérií, cieľom je nasadiť SCiB novej generácie v roku 2019,“ konštatuje.
Projekt neexistuje len v teoretickej rovine. Japonci vyvinuli prototyp s kapacitou 50 Ah a hovoria o viac ako 90 percentnom udržaní kapacity po päťtisíc nabíjacích/vybíjacích cykloch.
Podľa electrek je veľmi ťažké skĺbiť rýchle nabíjanie, vysokú kapacitu, životnosť a výrobnú cenu. Ide o svätý grál vývoja batérií. Prototyp Toshiby však ukazuje, že nejde len o plané reči.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.