Lada rozvírila vzduch na rôznych trhoch a to aj so svojím sedanom Vesta. Ide o jedno z najmodernejších ruských áut a koncom roka 2015 ju šoféroval aj samotný ruský prezident Putin.
Predaje boli spustené už aj v Nemecku a ruský automobil si "do parády" vzal známy magazín AutoBild. Ten vozidlo netestoval prvý krát. Príležitosť, hoci krátku, mali už vo februári tohto roka.
Tento krát však Vestu podrobili dlhšiemu a podrobnejšiemu testu. Rozdiel bol taktiež v prevodovke. Zatiaľ čo v minulosti skúšali model s päťstupňovým manuálom, teraz mali v rukách kúsok s päťstupňovým automatom - robotizovanou prevodovkou.
Pri ich prvom rýchlom teste zhodnotili Ladu Vesta ako pomerne dobrú možnosť, pričom vtedy vyzdvihli nižšiu cenu oproti konkurenčným modelom ako Škoda Rapid či Fiat Tipo. V súčasnosti im však vyčarila vrásky na tvári hlavne spomínaná automatická prevodovka, ktorá zhoršuje jazdné vlastnosti a taktiež výrazne zvyšuje cenu auta.
Problémom bol podľa AutoBildu extrémne dlhý čas medzi zmenami zaradených stupňov a celková veľmi nízka ochota tejto prevodovky radiť. Kritike sa nevyhol ani interiér, s lacno pôsobiacimi materiálmi - prevažne plast, či mdlé riadenie auta.
Vesta trochu "klame"
"Putin má problém. Namiesto toho, aby stále jazdil Mercedesom, by radšej sadol do ruskej limuzíny. Taká ale neexistuje - okrem Lady Vesta. Jej šance na úspech však nie sú veľmi veľké. A to nielen v Kremli," tvrdí nemecký AutoBild.
Vyzdvihujú však dostatok priestoru, ktorý Vesta posádke poskytuje, či "luxus" v podobe automatickej klimatizácie a tiež navigačného systému. Štvordverový ruský sedan je zatiaľ veľkou zaujímavosťou na slovenských cestách a mne konkrétne sa podarilo stretnúť maximálne asi tri kusy v premávke. A to jazdím naozaj veľa.
Svojím dizajnom exteriéru môže rozhodne zaujať a robustne sa tvári aj samotný podvozok auta. Ten bude zrejme na naše komunikácie ako stvorený, keďže bol navrhnutý hlavne na ruské, kvalitou slovenské, cesty.
Na záver v teste spomenuli, že Lada Vesta je tak trochu "klamár". "Na začiatku sa auto tvári ako príjemný, moderný sedan, ale pri dlhšej jazde postupne odhaľuje svoje skryté nedostatky," dodávajú.
Vysoká cena
Vesta je k dispozícii výhradne s 1,6-litrovým benzínovým motorom MPI, ponúkajúcim výkon 106 koní, 148 Nm krútiaceho momentu. V Nemecku je jej cena približne 14 500 eur, spolu s automatickou (robotizovanou) prevodovkou a výbavou Luxe.
Za tú cenu si podľa nemeckého magazínu môžete kúpiť aj dve Dacie Sandero s cenou v Nemecku od približne sedemtisíc eur. A pritom vraj o veľa neprídete. V krajine to model podľa AutoBildu nebude mať ľahké a to hlavne v prípade, že nezníži vysokú kúpnu cenu.
Na Slovensku je Vesta k dispozícii od 10 500 eur so základnou výbavou Ice a päťstupňovým manuálom. S rovnakou výbavou a prevodovkou, ako v prípade AutoBildom testovaného kusu, je u nás cena 13 500 eur.