Na Slovensku úplne neznáma, no napríklad v Číne mimoriadne obľúbená značka. Teraz sa navyše snaží dobyť aj európsky trh. Automobilka ZD reálne uvažuje, že u nás na Slovensku postaví svoju novú fabriku, ktorá by vyrábala autá na lokálne trhy.
Hlavný biznis automobilky (asi 90 percent produkcie) je výroba elektromobilov pre programy zdieľania áut v mestách, no pozreli sme sa na to, čo vie ponúknuť aj bežným zákazníkom. Importér tejto značky už existuje aj na Slovensku, no len krátky čas.
Prišiel začiatkom tohto roka a predáva len elektrické autá. Nie je to žiadna Tesla, no sústredí sa na segment, ktorý zatiaľ len teoreticky môže osloviť niektorých zákazníkov na Slovensku. V štatistikách, ktoré máme od ZAP k 30.6. 2017, však nefiguruje ani jeden evidovaný kus.
Problém je, že Slováci obdobné autá takmer vôbec nechcú. Autá od ZhiDou by sme mohli zaradiť do najmenšieho segmentu, kde je Volkswagen Up! alebo Škoda CityGo. Základom je nízka cena A ani Škoda s obrovskou kúpnou silou nevie u nás predávať svoj malý model CityGo, ktorý najpravdepodobnejšie v aktuálnej verzii úplne skončí.
Kľúčom sú západné trhy, kde je o malé mestské autá reálny záujem. Navyše Číňania ich ponúkajú ako elektrické a za veľmi zaujímavú cenu. A to bude kľúčové. Elektrický Smart u nás (bez dotácie) kúpite za 22 tisíc alebo Volkswagen e-up! za 25 tisíc.
Základný model od čínskej automobilky ZD D1 ide od 15 500 eur. V aute sme nesedeli, a tak nedokážeme porovnávať, kde sa „ušetrilo“. Avšak cena môže byť pre niektorých veľká výhoda.
Oproti Volkswagenu, ale aj Smartu má však menší dojazd, ale aj výrazne nižší výkon. Otázkou pri menších autách je aj bezpečnosť. No kým Volkswagen Up! alebo Smart nájdete pohodlne v EuroNCAP, ZhiDou nie.
Pozrite sa, čo ZhiDou u nás predáva:
ZD D1