Mestský štát ležiaci na viac ako 50 ostrovoch a ostrovčekoch od februára 2018 vyhlasuje konečný počet áut, ktoré môžu byť v jeho uliciach.
Miestny dopravný úrad LTA stanovil koeficient rastu automobilového parku osobných dopravných prostriedkov (autá a motocykle) na nulu za rok, doteraz to bolo 0,25. Toto opatrenie má platiť do roku 2020. Koeficient nárastu zostáva do prvého štvrťroka 2021 zachovaný pre autobusy a nákladné automobily.
Singapur takto starostlivo riadi množstvo áut v premávke. Pri dovoze a nákupe áut sa tiež platia vysoké dane a poplatky. Mestský štát je jedno z najhustejšie obývaných miest na Zemi a má veľmi prepracovaný systém hromadnej dopravy.
Aktuálne zaberajú komunikácie 12 percent rozlohy štátu a nezdá sa, že by sa cestná sieť mala rozširovať.
Od roku 2000 narástol počet obyvateľov Singapuru o 40 percent na približne 5,6 milióna, v minulom roku tam v registry pribudlo viac ako 600 - tisíc áut. Medzi nimi tiež vozidlá taxislužby a alternatívnych dopravcov typu Uber, ktoré v Singapure stúpajú v popularite. Agentúra Reuters uvádza, že ceny áut sú tam asi štyrikrát vyššie ako v Spojených štátoch.
Singapur v posledných rokoch rozšíril svoju železničnú sieť o tridsať percent, pridal nové cesty a ďalšie kapacity autobusovej dopravy.
Vláda chce v nasledujúcich piatich rokoch investovať do vlakovej infraštruktúry, rovnako ako aj na obnovu a rozšírenie vlakov a tiež do autobusovej dopravy.