Tento kúsok, ktorý obdivujú nadšenci z celého sveta, postupne uzatvorí svoj kapitolu na trhu a Mercedes ho prestane ponúkať. Nech sa tak rozhodli pre možný nízky dopyt, alebo z dôvodu očakávanej novej generácie „Géčka“, jedno je isté.
Auto s portálovými nápravami na bežné cesty s komfortom osobného auta tak skoro asi nikto iný nepostaví.
Mercedes-Benz triedy G je legenda, dlhoročná stálica a stále predávajúci sa model, ktorý má na konte už takmer 30-ročnú históriu. Veď aktuálna generácia W463 je na trhu už do roku 1990, síce s výraznou zmenou interiéru a pohonných jednotiek.
Mercedes z tejto triedy predstavil tiež niekoľko zaujímavých variantov, spomeniem napríklad šesťkolesové monštrum G63 AMG 6x6, rôzne špeciálne edície, Maybach G 650 Landaulet alebo práve spomínanú verziu G500 4x4 na druhú.
Model je takzvanou skrátenou verziou šesťkolesového automobilu, preberá z neho tiež jedinečné portálové nápravy, ktoré umožnili zvýšiť svetlú výšku na vcelku vysokých 450 milimetrov a brodivosť až na jeden meter.
Spomeniem, že portálové nápravy využívala tiež legendárna Praga V3S. Pohonnou jednotkou je vidlicový zážihový osemvalec s výkonom 310 kW a krútiacim momentom 610 Nm.
Pozrite si tiež video z jazdy na Mercedese G500 4x4 na druhú:
Automobil má rozšírený rozchod kolies voči sériovému Géčku o 299 milimetrov a „obúva“ 22-palcové disky s pneumatikami 325/55 R 22.
To všetko spolu s exklizivitou dostanete v nemalej cene od 233 640 eur. Jeho kariéra sa však po takmer dvoch rokoch končí. Do showroomov prišiel v decembri 2015, Mercedes ho ponechá v aktuálnej ponuke ešte do konca októbra.
Ak sa teda nájde niekto z čitateľov, ktorý má o vozidlo záujem, mal by svoje rozhodnutie urýchliť, môže sa totiž stať, že ponuka bude na konci mesiaca aj obmedzená.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.