Kruhové objazdy (niekedy tiež nazývané rondel alebo okružné križovatky) sú zriaďované predovšetkým z bezpečnostných dôvodov, väčšinou vedia tiež zvýšiť priepustnosť križovatky. Každý kruhový objazd má však určitú maximálnu intenzitu prevádzky, ktorú znesie. Pokiaľ ju prekročí, zaplní sa aj kruhový objazd.
Stredový kruh tvorí prirodzenú prekážku, okolo ktorej jazdia vodiči pomalšie, nehody tak mávajú ľahšie následky. Vozidlá sa obvykle zrazia bokmi v ostrom uhle, zatiaľ čo na klasickej križovatke k stretu dochádza skôr v pravom uhle alebo čelne, píše iDNES.cz.
Špecifické sú však pri kruhových objazdoch i nehody, kedy vodič z nejakého dôvodu stredový kruh prehliadne a čelne do neho nabehne. Práve taká nehoda je zdokumentovaná na videu z Poľska. Pri nedeľnej nehode na kruhovom objazde vyletel vodič so svojím Suzuki Swift do výšky asi šiestich metrov. Pristál u približne 60 metrov vzdialeného kostola s cintorínom, prežil a z odberu krvi bolo zistené, že šoféroval pod vplyvom alkoholu.
Stredový kruh býva riešený rôznymi spôsobmi. U najmenších objazdov býva iba vyznačený na vozovke, prípadne vytvorený prekážkou (zátarasy, kvetináče ...). Jednoduchým a lacným variantom je vytvorenie kruhu z betónových zábran (typ New Jersey). Nehody na takých miestach sa však často rovnajú v podstate nárazom do múru a sú veľmi nebezpečné.
Ďalší variant, ktorý je stavebne náročnejší, je vidieť na poľskom videu vyššie, u neho je stredový kruh vytvorený stúpajúcim prstencom z dlažobných kociek. Toto riešenie auto nemusí pri nesprávnom nájazde poškodiť, pri neprimeranej rýchlosti je však riziko vymrštenia vozidla.
Stredový kruh je často vyvýšený a niekedy k tomu porastený kríkmi, prípadne ozdobený fontánou, znakom mesta alebo umeleckým dielom, vodiči potom nemajú potrebný rozhľad, čo zvyšuje riziko nehody. Protiargumentom zástancov tohto riešenia je zníženie rýchlosti, vodiči sú v takých miestach obozretnejší a pomalší.
Ak je kruhový objazd dláždený kamennou dlažbou, nákladné autá trhajú kocky z vozovky. Býva z nich tiež často tvorený vnútorný prstenec vozovky, ktorý využívajú kamióny a autobusy pre hladší prejazd, môžu si cez neho oblúk "narovnať"; v prípade, že je jazdný pruh vytýčený na kruhovom objazde príliš úzky, často ani inú možnosť nemajú.