Mnohí si mysleli, že ide o nový rýchlostný radar a z časti mali pravdu. Rovnaké zariadenie sa používa aj v zahraničí, kde funguje ako samostatne fungujúci - autonómny radar. Najviac rozšírený je vo Francúzsku, kde by mali vlastniť až viac ako 200 kusov.
Zariadenie s názvom Alice stojí na vlastnom vozíku, ktorý je kvôli jednoduchšiemu premiestňovaniu (váži 1 250 kilogramov) ovládaný aj na diaľkové ovládanie. Na jeho obsluhu teda postačuje len jeden človek.
V prípade, že je aktívny, jeho podvozok sa ukryje do "karosérie". Tá má byť odolná nielen voči poveternostným podmienkam, ale tiež voči vandalom.
Zvládnuť dokáže až päťdňovú nepretržitú samostatnú prevádzku, kedy v zahraničí napríklad meria rýchlosť. Rovnako vie vyhodnocovať neoprávnenú jazdu v prúdoch pre verejnú dopravu.
Ako sme vás však informovali ešte v minulom článku, hovorkyňa policajného zboru pre HNonline potvrdila, že zariadenie momentálne slúži len s cieľom zisťovania hustoty premávky. Má informatívny charakter a nie represívny, čo však neznamená, že si vodiči nemajú dávať pozor na dodržiavanie dopravných predpisov.
Na svojej facebookovej stránke Polícia Slovenskej republiky informuje, že zisťovanie hustoty premávky je v úzkej spojitosti aj s ďalšími parametrami, ktoré toto zariadenie zaznamenáva.
Pozrite sa, ako funguje zapožičané "obrnené zariadenie" zisťujúce hustotu premávky.
Budú vyhodnocovať okrem iného kvalitu záznamu, technické parametre, porušovanie dopravných predpisov, obchádzkové trasy a alternatívne riešenia pri zhustenej premávky. V praxi to bude možné využiť na zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
V súčasnosti je v rámci Bratislavského kraja k dispozícii jedno "obrnené zariadenie", ktoré sa po niekoľkých dňoch presúva z miesta na miesto, podľa analýzy nehodových úsekov a miest.
Ako informuje polícia na stránkach sociálnej siete, nie je vylúčené, že sa zariadenie v budúcnosti rozšíri aj do ďalších krajov. Nič však nie je isté, keďže testovacia prevádzka ešte neskončila.