Príležitosť na rozhovor s členom predstavenstva akejkoľvek automobilky je vždy zaujímavá možnosť dozvedieť sa viac, než sa publikuje v oficiálnych a opakovane kontrolovaných a korigovaných tlačových správach veľkých korporátov. Redakcia TopSpeed preto využila príležitosť počas akcie Škoda 4x4 Winter Experience vo Švédsku porozprávať sa s odborníkom Martinom Jahnom a položila mu niekoľko priamych a dôležitých otázok, ktoré trápi automobilový priemysel v súčasnosti.
Martin Jahn pritom svet a fungovanie automobiliek pozná skutočne dôverne, keďže už od roku 2006 pracuje ako top manažér pre Volkswagen Group. V roku 2008 bol menovaný výkonným riaditeľom spoločnosti Volkswagen Group NSC v Moskve, kde bol zodpovedný za oblasť predaja koncernových značiek. Navyše bol členom v dozorných radách spoločností VW Financial Services Russia (2009 – 2010) a Škoda Auto (2009 – 2016).
Jahn pôsobil vo funkcii prezidenta Združenia automobilového priemyslu ČR (2009-2016) a viceprezidenta Zväzu priemyslu a dopravy ČR (2009-2012). V roku 2010 sa stal výkonným riaditeľom spoločnosti Volkswagen Group Fleet International v nemeckom Wolfsburgu a jeho hlavnou zodpovednosťou tu bolo riadenie celosvetových predajov koncernu Volkswagen. Od roku 2016 pôsobil v Číne na pozícii výkonného viceprezidenta pre predaj a marketing i výkonného riaditeľa značky Volkswagen v spoločnosti FAW-VW. Od marca 2021 je členom predstavenstva za predaj a marketing v spoločnosti Škoda Auto.
Dá sa povedať, že dobre už bolo?
Nie, ja si myslím, že dobre bude. Teraz bolo chvíľu ťažko, ale už bude zase lepšie.
Napriek tomu, čo sa na nás valí s normou Euro 7?
Euro 7 je jedna vec. My sme teraz trpeli skôr operatívne tým, že sme nemali diely, trvalo nám dlho vyrobiť vozidlá a strácali sme predaje. Prišli sme o ruský trh a podobne, takže to nás trápilo výrazne. Normu Euro 7 zládneme, ten návrh je tak iracionálny, že si myslím, že nemôže prejsť. Bude to stáť veľa času vysvetlovať to, presvečiť všetkých, ale ten návrh v tejto podobe by bol tak masívne likvidačný pre automobilový priemysel v Európe, že to si Európa nemôže dovoliť.
Zostáva vám 64% na dočítanie.