Ako v aktuálnom rozhovore s nemeckým týždenníkom Automobilwoche potvrdil samotný šéf výskumného a vývojového oddelenia automobilky Mercedes-Benz Markus Schäfer, pôjde o posledný Mercedes vôbec so spaľovacími motormi pod kapotou.
To znamená, že zvyšok modelového portfólia s klasickými agregátmi už v portfóliu výrobcu len dožije a výroba skončí najneskôr v roku 2030. Aby sme boli presní, Markus Schäfer v rozhovore potvrdil, že „chystaná trieda E je – aj so svojimi derivátmi – posledným modelom Mercedesu postaveným na platforme pre autá so spaľovacími motormi“.
Ďalší nástupcovia tak budú stáť na platfore, ktorá už ich predurčuje na využívanie elektrického pohonného ústrojenstva. Najneskôr do roku 2030 automobilka už plánuje predstavovať len elektromobily, teda s výnimkou krajín, kde na to nebudú podmienky.
Vo výsledku teda nedávno uvedené triedy C a vrcholný luxusný model S už ďalších nástupcov s klasickými agregátmi nedostanú. Dožijú svoj štandardný produktový cyklus a s veľkou pravdepodobnosťou budú stiahnuté z trhu ešte pred koncom tejto dekády.
Trochu smutné je, že so zavedením prísnejšej emisnej normy Euro 7, ktorá možno nakoniec taká prísna nebude, Mercedes zjednoduší ponuku spaľovacích motorov a uvoľnené zdroje investuje do iných oblastí. A končí sa tiež spolupráca s automobilkou Renault.
Namiesto kooperácie s Francúzmi prémiová trojcípa hviezda prehĺbi spoluprácu s čínskym Geely, ktorý dnes patrí k najväčším akcionárom Mercedesu a okrem iného mu patrí tiež polovica značky Smart.
„Aby sme mohli patriť k svetovej špičke, musíme sa sústrediť na budúcnosť, konkrétne na autonómne riadenie, umelú inteligenciu, čipy alebo infotainment. Budúcnosť určite nespočíva v desiatkach typov pohonu,“ vysvetľuje Schäfer v rozhovore.
Nemeckých kolegov okrem iného zaujímalo, aký má Mercedes postoj k vodíku, keďže divízia nákladných a úžitkových vozidiel túto tému intenzívne rozvíja. Mnohí výrobcovia si ponechávajú vodík ako „zadné dvierka“ alebo chcú vodíkové autá ponúkať ako alternatívu ku klasickým batériovým elektromobilom. Zdá sa však, že v osobných automobiloch miesto v prípade Mercedesu nemá.
„Kvôli výrobným nákladom, priestoru na nádrže a energetickej účinnosti vidíme vo vodíkových vozidlách isté nevýhody. Palivové články majú budúcnosť v kamiónovej doprave na dlhé vzdialenosti, v prípade osobných áut sa budeme sústrediť na batériové modely,“ pripomína šéf vývoja Mercedesu.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.