Renault v rámci svojej novej stratégie bezpečnosti obmedzí v budúcnosti maximálnu rýchlosť nových áut na 180 kilometrov za hodinu. Cieľom je zníženie počtu nehôd, uviedol v pondelok francúzsky koncern.
„Obmedzenie rýchlosti nie je jediným liekom, ale stojí za to, ak môžete zachrániť ľudský život,“ uviedol Luca de Meo, generálny riaditeľ skupiny, na stretnutí s akcionármi minulý týždeň.
Francúzska automobilka zavedie do svojich novo uvedených vozidiel systém s názvom „Safety Coach“, ktorý upraví limit zrýchlenia s prihliadnutím na rôzne aspekty, ako je cesta a počasie. Prvýkrát by mal tento nástroj debutovať v produkčnej verzii Renault Mégane eVision Concept, ktorá sa má predstaviť ešte tento rok.
Obmedzenie bude platiť pre modely značiek Renault a Dacia. Pod koncern však okrem toho patrí i Lada a značka športových áut Alpine.
Zatiaľ novinka platí iba pre modely v Európe, ale nebude prekvapením, ak pôjde o globálne rozhodnutie, ktoré čoskoro zavedú aj značky ako Nissan a Mitsubishi (kvôli spojenectvu s Renaultom).
Podobnou cestou sa pred časom vybralo aj Volvo, ktoré už v roku 2019 ohlásilo, že jeho nové osobné vozidlá budú mať obmedzenú maximálnu rýchlosť na 180 kilometrov za hodinu.
Tento krok vyvolal vlnu kritiky, no švédska automobilka vtedy smerovanie obhajovala tiež tým, že „ak môže táto akcia zachrániť životy, strata zákazníkov nebude problémom“.
Generálny riaditeľ koncernu Luca de Meo už v piatok (23. apríla) na valnom zhromaždení uviedol, že Renault sa chce stať európskym lídrom v oblasti elektrických pohonov. V roku 2025 by podiel elektrifikovaných osobných áut mal dosiahnuť 65 percent a v roku 2030 minimálne 90 percent.